درخواست دو کمیته سازمان ملل از فرانسه برای حفظ حقوق زنان و کودکان داعشی

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، وکلای مدافع این خانواده‌ها، روز چهارشنبه فورا این درخواست را به کمیته حقوق کودک سازمان ملل و کمیته مبارزه با شکنجه این سازمان ارائه کردند و از فرانسه خواستند ده‌ها کودک و زن بازداشتی در اردوگاه‌های کردها در سوریه را بازگرداند.

دو کمیته مذکور هم در پاسخ به این پرونده از مقامات فرانسه درخواست کردند، اقدامات دیپلماتیک لازم را برای تضمین حفظ حقوق این خانواده‌ها به ویژه در زمینه مراقبت‌های پزشکی اجرایی کنند. این دو کمیته همچنین از فرانسه خواستند اقداماتی که در این خصوص می‌گیرند را اطلاع دهند.

وکلای مدافع خانواده‌های نظامیان داعشی معتقدند، براساس حکم بین‌المللی بازداشت که توسط دستگاه قضایی مبارزه با تروریسم فرانسه صادر شد، پاریس جز غنیمت شمردن فرصت آتش‌بس موقت میان نیروهای ترکیه و کردهای سوریه برای فراهم کردن مقدمات بازگرداندن این کودکان و مادرانشان در سریع‌ترین زمان ممکن، هیچ گزینه‌ دیگری پیش روی خود ندارد.

حدود ۳۰۰ زن و کودک در کمپ‌های تحت کنترل کردها در شمال شرق سوریه بازداشت هستند، منطقه‌ای که ترکیه از نهم اکتبر آن را مورد حمله قرار داده است. این حمله نگرانی فرانسه را از بابت خطر فرار یا بازگشت شبه‌نظامیان داعشی به کشورهایشان برانگیخته است.

پیش از این هم وزیر خارجه فرانسه بعد از مذاکراتی با همتای عراقی خود در بغداد از مسؤولان عراقی خواسته بود در محاکمه اعضای داعش از جمله تروریست‌های فرانسوی که در زندان‌هایی در سوریه بازداشت هستند همکاری کنند و این تروریست‌ها در مقابل دادگاه‌های عراق محاکمه شوند.

انتهای پیام

رژیم صهیونیستی 2 اسیر اردنی را آزاد کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا