مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان و نابینایان

به گزارش ایسنا، محسن پورسیدآقایی، صبح امروز در جلسه نظارت ستادی حوزه حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ٢ با اشاره به اقدامات صورت گرفته ترافیکی در این منطقه بر ضرورت توسعه حمل‌ونقل عمومی در شمال و شمال غرب این منطقه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ایستگاه پایانی خط ٧ مترو ، میدان کتاب است که از سوی منطقه ٢ امتداد و توسعه این خط و پوشش شمال شرقی منطقه مطرح و مقرر شد امکان‌سنجی توسعه خط ٧ در دست مطالعه قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه تقاضای سفر در نیمه‌ی شمالی خط ٧ بسیار بیشتر از نیمه جنوبی آن است تصریح کرد: این که اولویت راه‌اندازی خط ٧ به بخش شمالی اختصاص‌یافته بسیار مناسب بوده و در حال حاضر سرفاصله حرکت قطار در این خط ١٢ دقیقه است اما می‌طلبد برای کاهش سرفاصله حرکت قطار به ٨ دقیقه نیز تمهیداتی از سوی شرکت بهره‌برداری مترو صورت گیرد. 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت مناسب‌سازی معابر برای معلولان، نابینایان و افراد دارای شرایط خاص تصریح کرد: اقدامات خوبی در ارتباط با این موضوع در ایستگاه‌های مترو و خطوط بی آر تی انجام‌شده اما معتقدم در ابتدا باید معابر دسترسی این قشر از شهروندان به پایانه‌های حمل‌ونقل عمومی مناسب‌سازی شود و تا رسیدن به نقطه ایده‌آل و طلایی مسیر طولانی داریم. 

پورسیدآقایی بر ضرورت مناسب‌سازی اماکن و معابر شهری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین درخواست‌های شهروندان تاکید کرد.

معاون شهردار تهران، توسعه فیبر نوری، نصب دوربین‌های ثبت سرعت و عبور از چراغ‌قرمز، شناسایی ایستگاه‌های کم تقاضا و راه‌اندازی ایستگاه‌های موردنیاز جدید دوچرخه اشتراکی(بیدود) را در سطح منطقه ازجمله اقداماتی دانست که در دستور کار اجرا قرار گرفت. 

عوارض خودروهای فرسوده افزایش پیدا می‌کند
هم اکنون بخوانید

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ پورسیدآقایی توسعه جایگاه‌های سوخت کوچک‌مقیاس در این منطقه را بسیار مثبت ارزیابی و تصریح کرد: تمامی ٦ جایگاه پیش‌بینی‌شده در منطقه ٢ راه‌اندازی شده که نقش به‌سزایی در کاهش ترافیک و حجم بار سفرهای کوتاه درون منطقه داشته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا