رقابت دو انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره برزیل

به گزارش ایسنا، جشنواره بین‌المللی انیمیشن «Animage» که امسال برگزاری دهمین دوره خود را تجربه می‌کند میزبان نمایش ۷۷ فیلم کوتاه از ۳۰ کشور جهان است که از میان بیش از ۸۰۰ فیلم ارسالی به جشنواره دعوت شده‌اند. 

فیلم‌های کوتاه «یکدیگر» به کارگردانی سارا طبیب‌زاده و «این سو، آن سو» به کارگردانی لیدا فضلی به نمایندگی از سینمای ایران در این جشنواره ویژه فیلم کوتاه به روی پرده می‌روند. 

«یکدیگر» روایتگر داستان پسری است که در یک “لایه‌شویی” کار می‌کند و پس از گم شدن یکی از لایه‌های خود تمام شهر را به جست‌وجوی آن می‌پردازد. سارا طبیب‌زاده در دومین تجربه کارگردانی خود در انیمیشن کوتاه، «یکدیگر» را مقابل دوربین برده است. 
در خلاصه داستان انیمشن کوتاه «این سو، آن سو» نیز آمده است: هیچ مرزی نمی‌تواند مانع شکل‌گیری دوستی‌ها و محبت بین کودکان شود و کاش دنیای بزرگسالان هم مثل دنیای کودکان پر از صلح و دوستی بود.

جشنواره بین‌المللی انیمیشن «Animage»  از سال ۲۰۰۹، پاییز هر سال به نمایش بهترین آثار کوتاه انیمیشن داستانی، انیمیشن تجربی و مستند انیمیشن از تولیدات حرفه‌ای، غیرحرفه‌ای و دانشجویی می‌پردازد. در کنار نمایش آثار منتخب بخش مسابقه در این رویداد اعتماد نو به نقل از برنامه‌های جنبی شامل نمایش‌های ویژه، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی در طول روزهای برگزاری جشنواره برقرار است. 

دهمین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن «Animage» از ۱۱ تا ۲۰ اکتبر (۱۹ تا ۲۸ مهر) برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

ویدئو / هت‌تریک ساعت شگفت‌انگیز «شمس‌العماره» پس از ۱۵۰ سال
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + پنج =

دکمه بازگشت به بالا