دستگاه چندمنظوره پلاسما ثبت بین‌المللی شد/اقدام برای راه‌اندازی خط تولید در ترکیه

به گزارش ایسنا، حامد نیکمرام، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه ثبت پتنت آمریکا یک ارگان بین‌المللی است که از تمام دنیا برای ثبت پتنت به آنجا مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: شیوه کار این ارگان به گونه‌ای است که حق مالکیت ایده را برای مخترع حفظ می‌کند.

دکتر نیکمرام ادامه داد: در واقع اختراع، ایده‌ای است که نوآوری دارد و حتی ممکن است به محصول نیز تبدیل شده باشد، در کشور ایران نیز به این گونه بوده که وقتی کسی اختراعی ثبت می‌کند تا ۲۰ سال کسی حق کپی کردن از آن اختراع را ندارد، پتنت آمریکا نیز در همین شرایط است با اندک تفاوت و سختگیری‌هایی که دارد.

وی افزود: در پتنت آمریکا باید اختراع در سطح جهانی نوآوری داشته باشد، یعنی در دنیا هیچ مورد مشابهی نداشته باشد که ثبت چنین پتنتی سخت بوده و پروسه طولانی دارد.

نیکمرام درباره اختراع ثبت شده نیز اظهار کرد: شرکت ما موفق به ساخت دستگاه چندمنظوره ایجاد کننده پلاسما شده است.

وی ادامه داد: پلاسما حالت چهارم ماده است که این حالت گاز یونیزه شده و یا پلاسما نامیده می‌شود و انواع مختلفی دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه با توجه به میزان انرژی که به یک گاز یونیزه اعمال می‌شود، می‌توان انواع مختلف پلاسما تشکیل داد، تشریح کرد: هر نوع پلاسما در یک نوع فیلد و زمینه کاربرد دارد.

نیکمرام ادامه داد: طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم، بیشتر دستگاه‌هایی که وجود داشتند چندکاره نبوده و هر کدام مخصوص یک نوع پلاسما بود، بنابراین تصمیم گرفتیم دستگاهی تولید کنیم که چند منظوره باشد و چند نوع پلاسما را کاربردی و راحت ایجاد کند.

جوجه ۸۰۰۰ تومانی بازارگرمی است/ صفر تا صد تولید مرغ رصد می شود
هم اکنون بخوانید

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: شرکت ما از سال ۸۹ در زمینه پلاسما فعال است و از سال ۹۶ نیز به صورت تخصصی دستگاه‌های پلاسما برای کابردهای پزشکی تولید می‌کند.

نیکمرام با اشاره به نوآوری‌های افزوده شده در دستگاه تولیدی، گفت: این نوآوری‌ها تاکنون در سطح بین‌المللی در هیچ دستگاهی به کار برده نشده است.

وی با بیان اینکه خط تولید این محصول راه‌اندازی شده و حتی اقداماتی برای راه‌اندازی خط تولید در کشور ترکیه انجام شده است، توضیح داد: این شرکت از سال ۹۶ در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی مستقر شده است و حمایت‌های این پارک بی نظیر است.

این مخترع جوان درباره اهداف و آینده‌ای که برای شرکت مذکور در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در حال اخذ مجوزهای بین‌المللی برای صادرات هستیم و علاوه بر آن در حال فعالیت بر روی دستگاه‌های جدید برای ثبت پتنت بین‌المللی هستیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا