آزادی ۱۳۰ هزار زندانی غیرعمد در ۳۰ سال اخیر

به گزارش ایسنا، سید اسدالله جولایی در دیدار با خیران ستاد دیه استان با استناد به آیه‌ای مبارکه در خصوص ارزش امور خیریه و جایگاه خیران، اظهار کرد: نمایندگی ستاد دیه استان فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده و امروز خرسندیم که به مدد خیران صاحب ساختمان شده تا بیش از پیش در راستای خدمت به زندانیان نیازمند بکوشد.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر “مَنْ لَمْ یَشْکُرِ الْمُنْعِمَ مِنَ الْمَخْلُوقِینَ لَمْ یَشْکُرِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ” بیان کرد: قدردان کمک‌های خیران هستیم که در کار خیر “آزادی انسان‌ها” همیار ستاد دیه هستند.

وی در ادامه به بخشی از تلاش‌های ستاد دیه در راستای اجباری شدن بیمه شخص ثالث اشاره کرد و افزود: اگر این قانون تصویب نمی‌شد، اکنون ۳۰۰ هزار راننده زندانی در کشور داشتیم، در حالی که رقم رانندگان زندانیان کشور در حال حاضر ۱۷۰ نفر است؛ در آذربایجان‌شرقی نیز حدود یک درصد(۴ نفر) زندانیان جرایم غیرعمد، رانندگان هستند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان این‌که در رابطه با حوادث رانندگی، فقر فرهنگی داشته و نیاز به آموزش همگانی داریم، گفت: به مدت هشت سال است که با آموزش و پرورش چانه می‌زنیم تا مسائل ترافیکی و رانندگی را در کتب درسی بیاورند. چرا تا این حد ولنگاری در حوزه رانندگی داریم؟

وی با بیان این‌که با اصلاح قانون چک نیز قدم‌های خوبی در راستای کاهش زندانیان جرایم غیرعمد برداشته شد، افزود: طرح اصلاح قانون مهریه با رعایت حقوق طرفین نیز در کمیسیون قضائی مجلس جریان بوده و کارهایی خوبی در رابطه با این قانون انجام خواهد شد.

افزایش حقوق خانواده شهدا و ایثارگران پس از ابلاغ ضوابط قانونی واریز می‌شود
هم اکنون بخوانید

جولایی در بخش دیگری از سخنانش به آمار زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده اشاره کرد و گفت: به همت ستاد دیه و کمک‌های خیران طی این سال‌ها، ۱۳۰ هزار نفر از زندان‌های کشور آزاد شده‌اند.

آزادی ۱۲۸ زندانی از کمک‌ خانواده‌های متوفی

مدیر ستاد دیه استان نیز در این دیدار اظهار کرد: طی یک و نیم سال اخیر سنت حسنه‌ای در استان به راه افتاده و خانواده‌های متوفی بخشی از هزینه ضیافت خود را صرف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد می‌کنند و از همین محل، تاکنون ۲۰۸ خانواده باعث آزادی ۱۲۸ زندانی جرایم غیرعمد استان شده‌اند.

رسول تقی‌پور با بیان این‌که این سنت حسنه برای اولین بار در آذربایجان‌شرقی بدین حجم انجام می‌گیرد، افزود: خواستاریم این سنت حسنه با کمک ستاد دیه کشور به سایر استان‌ها نیز تسری یابد.

وی در خاتمه از اجرای طرح “هر هیات یک آزادی زندانی” طی ایام محرم در استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح، یکی از هیات عزاداری استان آزادی ۷۲ زندانی را به نیت سهدای کربلا تقبل کرده و تا کنون نیز مقدمات آزادی ۲۲ زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کرده‌اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا