بهره‌مندی ۳۸۲۰ روستا از آب آشامیدنی سالم تا پایان کار دولت

به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان، امشب ۱۵ مهرماه، در همایش ملی روز روستا و عشایر در بیرجند اظهار کرد: به طور متوسط تا قبل از آغاز دولت دوازدهم ‌هر سال ۲۶۰ روستا به شبکه آب پایدار وصل می‌شد و در طول شش سال گذشته هر سال ۱۶۹۳ روستا به شبکه آب سالم وصل شده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا تامین آب و دسترسی به آب سالم از دغدغه‌های مهم است، افزود: امروز دسترسی به آب در جوامع روستایی در دنیا، ۷۱ درصد است. تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ میلیون نفر از جمعیت روستایی از نعمت آب سالم برخوردار می‌شوند.

اردکانیان با بیان اینکه تا پایان دولت ۳۸۲۰ روستا از آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند، تصریح کرد: امروز با تصمیم مسئولان جهشی در مسیر خدمت رسانی به روستاییان در توسعه جمع آوری فاضلاب خواهیم داشت.

وی افزود: از این هفته پویش( هر هفته الف ب ایران) آغاز می‌شود که در این راستا ۲۲۰ طرح بزرگ تا پایان سال جاری با اعتبار ۳۳ هزار میلیارد تومان در نقاط مختلف کشور افتتاح می‌شود.

وزیر نیرو اظهار کرد: باوجود تحریم‌ها چرخ‌های توسعه کشور در حال حرکت بوده و از خاکستر تحریم‌ها خوداتکایی بیشتر و اتکای کمتر به نفت را عاید کشور می‌کنیم.

اردکانیان ادامه داد: در خراسان جنوبی شاخص بهره مندی آب شرب روستایی ۷۵.۵  درصد است و در راستای انعقاد تفاهم نامه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه طرح‌های آبرسانی در خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال ۹۲ تاکنون نزدیک به ۲۰۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای آبرسانی روستایی هزینه شده است.

چرا کارت‌ بازرگانی جدید صادر نمی‌شود؟
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 4 =

دکمه بازگشت به بالا