امکان تولید ۶ میلیون تن محصول کشاورزی با منابع آبی موجود

به گزارش ایسنا، جواد تاراسی در جمع پایگاه خبریان، با اشاره به الگوی کشت محصولات کشاورزی در استان زنجان، اظهار کرد: بیش از ۱۵ سال است که درخواستی برای توسعه بخش کشاورزی از آب‌های زیرزمینی نداریم و برای این امر مهم شرکت آب منطقه‌ای استان تاکنون چنین درخواستی را از سازمان جهادکشاورزی نکرده است. تلاش ما این است با اعتماد نو به نقل از برنامه‌های بهره‌ورانه ۴ برابر محصول کشاورزی تولید کنیم.

وی با بیان اینکه به طور میانگین در سال ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود، افزود: تولید موجود را می‌توان با همین منابع آبی و زیرزمینی تا ۶ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی داشته باشیم.

تاراسی بابیان اینکه طرح توسعه آبیاری تحت‌فشار در اعتماد نو به نقل از برنامه سازمان اسـت، گفت: اراضی استان زنجان ۱۸۰ هزار هکتار آبی و ۱۲۰ هزار هکتار مستعد آبیاری تحت‌فشار است که تاکنون ۴۵ درصد از اراضی کشاورزی استان به آبیاری تحت‌ فشار مجهز شده که این استان رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها توسط این سازمان به جد دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ساله وسعت گلخانه‌ها توسعه پیدا می‌کند و تا الان ۳۵ هکتار گلخانه داریم و سهم امسال ۵ هکتار است.

انتهای پیام

رشد ۲۸ و ۳۰ درصدی تولید خودرو و محصولات پتروشیمی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا