بررسی مدیریت پسماندهای شمال کشور در کمیسیون کشاورزی مجلس

علی محمد شاعری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد جلسه امروز(دوشنبه) کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: در جلسه امروز کمیسیون عملکرد دولت در مدیریت پسماند کشور را مخصوصا شمال کشور را بررسی کردیم. در این جلسه نمایندگان وزارت‌خانه‌های بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، استانداران سه استان شمالی حضور داشتند و گزارش نسبتا کاملی از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های دولت در این مناطق ارائه شد.

نماینده مردم بهشهر در مجلس ادامه داد: نماینده‌ها نقطه‌ نظرات خود را در این جلسه مطرح کرده و در پایان مقرر شد سازمان محیط زیست تمامی مستندات موجود در زمینه نحوه نظارت بر مدیریت پسماند را هر چه سریع‌تر به کمیسیون کشاورزی بفرستند. وزارت‌خانه‌ها در اولین فرصت گزارش عملکرد خود را ارائه کنند. ما نیز گزارش‌ها را در صحن علنی قرائت و نتایج را به سازمان‌های نظارتی اعلام می‌کنیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه «در کشور روزانه ۵۰ هزار تن زباله تولید می‌شود» گفت: این زباله‌ها به نحو مناسب مدیریت نمی‌شوند. در این جلسه مشخص شد که وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌هایی مثل محیط زیست به وظایف خود به خوبی عمل نکردند. اگر به خوبی عمل می‌کردند وضعیت پسماند در کشور این طور نبود که موجب تخریب محیط زیست شود. بخش زیادی از زباله‌های کشور در سطح جنگل‌ها، کنار روستاها، شهرها و دریاها رها شده و مدیریت نمی‌شوند.

وی در پایان گفت: پسماندها تصویر و چشم‌انداز بدی برای گردشگران ایجاد کرده‌ است. در بسیاری از مناطق شمالی کشور علاوه بر آلودگی شدید آب، خاک و هوا مناظر بسیار نامناسبی را شاهد هستیم.

اگر محدودیت‌ها و اختلاف‌های داخلی کاهش پیدا کند، هیچ قدرتی نمی‌تواند به ما صدمه بزند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا