ارائه راهکار برای احیای ۱۰۳ معدن غیرفعال

به گزارش ایسنا، امروز (دوشنبه) مراسم آغاز «هشتمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران» با حضور ۱۸ کشور جهان در سه بخش اصلی اکتشاف، استخراج و فرآوری همراه با نمایشگاه جانبی با مشارکت ۱۳۰ شرکت داخلی و خارجی، با حضور مقامات مختلف دولتی و بخش خصوصی در محل شبستان مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

این رویداد معدنی از سوی سازمان نظام مهندسی معدن ایران، با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار می‌شود و کشورهای ایتالیا، آلمان، روسیه، آفریقای جنوبی، ترکیه، چین، کره، ژاپن، هلند، سوئد، بلژیک، اسپانیا، چک، لهستان، رومانی، کانادا، پاکستان و هند در آن حضور و مشارکت دارند.

در این افتتاحیه، خداداد غریب پور – رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)-، با بیان این‌که رخدادهای بخش معدن و صنایع معدنی در کشور زیاد شده که نشان می‌دهد به این مهم پرداخته و ضرورت اثبات شده، اظهار کرد: در مس، طلا و سایر موادمعدنی ظرفیت بالقوه زیادی داریم و دسترسی به آب‌های آزاد و نیروی انسانی مزیت نسبی کشور ماست.

وی افزود: علی رغم تحریم‌ها، در سال جاری رشد خوبی در بخش معدن به ثبت رسید. برای مثال فروش مس در نیمه اول امسال به اندازه فروش سالانه این محصول بوده و صادرات رشد قابل توجهی در بخش معدن و صنایع معدنی داشته است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو شاخص‌های بخش معدن و صنایع معدنی را مثبت توصیف کرد و گفت: با توجه به وجود معادن غیر فعال در کشور، احیا معادن کوچک را با همکاری بخش خصوصی در دستور کار قرار دادیم که تا کنون برای راه‌اندازی ۱۰۳ معدن راهکار عملیاتی ارائه شده که ۱۰ مورد از این ها فعال شده‌اند.

حال ناخوش بورس‌های جهانی
هم اکنون بخوانید

این مقام مسئول ادامه داد: سودآوری، یعنی نگاه بلند مدت را بر سوددهی ارجح می‌دانیم و با تمرکز بر افزایش سرمایه برای پروژه‌های بزرگ به سمت سودآوری رفتیم. همچنین با تعریف مدل توسعه  درون خود صنایع این افزایش سرمایه شرکت‌های راکد را فعال خواهد کرد.

غریب‌پور با بیان این‌که بخش معدن و صنایع معدنی درون خود مولد سرمایه شده است، اظهار کرد: در بعد پژوهش و فناوری، با تمام ارگان‌ها و سازمان‌هایی که می‌توانیم کار پژوهشی انجام دهیم، همکاری می کنیم و در حال اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی استارت‌آپ معدنی هستیم.

وی در پایان با بیان این‌که طرح های پژوهشی راه خود را به صنعت پیدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد که بخش معدن و صنایع معدنی در کنار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است و در زیرساخت‌ها سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، هشتمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران از امروز تا ۱۷ مهر ماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در شبستان مصلی بزرگ امام خمینی (ره) دایر است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا