صدور «مجوز» مراکز مشاوره و روان‌شناسی بر عهده کدام ارگان است؟

مجید رضا زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه  براساس ماده ۵۷ قانون احکام دائمی اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه کشور و ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، سازمان بهزیستی تنها صادرکننده مجوز این مراکز است، گفت: سازمان نظام روانشناسی تنها می تواند برای روان شناسان مجور کار و پروانه کسب صادر کند. به عبارت دیگر نسبت نظام روان شناسی با سازمان بهزیستی مانند وزارت بهداشت با سازمان نظام پزشکی است. همانطور که مجوز مراکز درمانی از وزارت بهداشت و پروانه پزشک نیز از سازمان نظام پزشکی گرفته می‌شود، این نسبت درخصوص مراکز روان شناسی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که نظام روان شناسی اقدام به صدور مجوز برای فعالیت مراکز روان شناسی کند این کار غیر قانونی است، اظهار کرد: در این خصوص جلسات خصوصی نیز با مجلس شورای اسلامی برگزار شده و نسبت به این موضوع صحه گذاشته شده است.

رضازاده با تاکید بر اینکه بیش از ۹۹ درصد مراکز روانشناسی سازمان بهزیستی کشور خصوصی هستند، تصریح کرد: رویکرد سازمان بهزیستی استفاده از ظرفیت مراکز غیردولتی در ارائه خدمات است. سازمان نظام روانشناسی نیز ظرفیت‌های زیادی دارد که سازمان بهزیستی نیز علاقه‌مند است از این ظرفیت‌ها، بخش غیردولتی و اصناف استفاده کند، این درحالیست که سازمان نظام روانشناسی به جای افزایش این ظرفیت‌ها بر روی موضوعاتی مانند صدور مجوز تاکید دارد. سازمان نظام روانشناسی یک حوزه صنفی است و باید در همین حوزه نیز فعالیت کند.

انتهای پیام

ویدئو/ بازگشایی بقاع متبرکه در استان خوزستان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا