بنویسید گالری بخوانید مکانی برای پول‌ درآوردن!

بهنام کامرانی، هنرمند هنرهای تصویری و مدرس دانشگاه که کیوریتوری برخی از نمایشگاه‌های هنری را نیز بر عهده دارد، در گفت‌وگو با ایسنا درباره نحوه تعامل گالری‌ها با هنرمندان جوان و تازه‌کار اظهار کرد: قطعاً حمایت از هنرمندان جوان وظیفه گالری‌هاست، ولی نه هر گالری. به طور کلی هدف و رسالت برخی از گالری‌ها در معرفی استعدادهای تازه تعریف شده است یا اینکه گالری‌های دانشجویی هستند و اغلب آثار هنرمندان جوان را به نمایش می‌گذارند.

او در ادامه درباره اینکه برخی از گالری‌ها برای برگزاری نمایشگاه از هنرمندان جوان ورودی دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: برخی از گالری‌ها فقط اسمشان گالری است و عملا کار گالری را انجام نمی‌دهند. در واقع صرفا مکانی برای نمایش آثار هستند و چون باید از آن مکان پول دربیاورند، از هنرمند پول دریافت می‌کنند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که به هر حال دریافت هزینه از سوی هنرمند بر اساس یک توافق دوطرفه صورت می‌گیرد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: اما به طور کلی مرسوم است که گالری‌ها باید برای معرفی هنرمند جوان تلاش بکنند، قیمت آثار هنرمند را ارتقاء  و در رویدادهای بین‌المللی شرکت بدهند؛ در واقع اگر یک گالری خبره باشد، باید بتواند این خدمات را ارائه دهد. البته این جریان کاملا دو طرفه است و طبیعتا اگر هنرمندی موفق شود، گالری هم سود بیشتر خواهند برد. 

کامرانی یادآور شد: برخی از گالری‌ها در خارج از کشور هنرمندان خوب و جوان را شناسایی و آنها را در یک بازار قدرتمند معرفی می‌کنند. به طور کلی در کشورهای دیگر علاوه بر گالری‌ها نهادهایی هستند که آثار هنرمندان پیشرو را شناسایی و هنرمند را به بازارهای جهانی معرفی می‌کنند. این کار در ایران اغلب توسط کیوریتورها و استادان دانشگاه انجام می‌شود.

ویدئو / این خانه در برابر برج‌ها کوتاه نیامد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا