چرا هد هد تغییر کرد؟

به گزارش ایسنا، کرار انصاری‌منش، مدیر جدید شبکه جهانی هدهد در گفت‌وگویی درباره‌ تغییراتی که به‌تازگی در این شبکه صورت گرفته است، گفت: شبکه جهانی هدهد، شبکه تخصصی کودک و نوجوان با رویکرد فرهنگی و مذهبی است و اکنون ۹ سال است که در حال تولید و تامین اعتماد نو به نقل از برنامه و پخش آنها بر فرکانس‌های گوناگون و به زبان مختلف است. در چند ماه اخیر، در راستای بهینه‌سازی عملکرد شبکه، تغییراتی محسوس در آن صورت داده‌ایم. ناگفته نماند که هدف اصلی ما از ایجاد این تغییرات جذب مخاطبان جدید و رضایت مخاطبان قدیمی بوده است. به‌ هر حال سرمایه اصلی هر شبکه‌ای مخاطب آن‌هاست و طبیعتاً کمیّت مخاطبان و رشد عددی آنها و رضایتمندی آنها، در کیفیت بهتر عملکرد شبکه تأثیر مستقیم دارد. ما نیز در تحقق این مهم تمام تلاشمان را می‌کنیم.

وی درباره‌ی علت اصلی ایجاد تغییرات در روال اعتماد نو به نقل از برنامه‌های شبکه افزود: علت اینکه تصمیم به تغییر گرفتیم این بود که پیام‌های بسیار زیادی از جانب مخاطبان فهیم و پیگیر شبکه به ما می‌رسید مبنی بر اینکه چرا رویکرد مذهبی شبکه از حالت تعادل خارج شده و به افراط گراییده است و هدهد بیشتر شبیه حسینیه است تا شبکه کودک. ما نیز بر اساس احترام به نظر مخاطب، تصمیم گرفتیم در روال اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها تغییراتی ایجاد کنیم تا این تعادل برقرار شود؛ در نتیجه سوگواری و عزاداری دو ماه محرم‌ و صفر را کمی کاسته و به ‌دهه اول محرم و روزهای شهادت مختصر کردیم. پس از این اقدام، انبوه پیام‌های رسیده گویای این حقیقت بود که رضایت بسیاری از مخاطبان جلب شده و از این کار بسیار خشنودند، ولی پیام‌هایی نیز در اعتراض به آن دریافت کردیم.

اکران فیلم سینمایی «عینک» از ۳۰ آذر
هم اکنون بخوانید

انصاری‌منش در ادامه افزود: همان‌طور که می‌دانید هدهد یک تلویزیون ماهواره‌ای است و با توجه به اینکه امروزه تعداد بسیاری از خانواده‌ها به ماهواره دسترسی دارند، این خطر همواره در کمین کودکان است که به سمت شبکه‌هایی جذب شوند که رویکردی متفاوت و حتی مخالف با ما و با عرف جامعه دارند؛ درنتیجه ما به فکر راه‌هایی افتادیم که هرچه بیشتر و بهتر به جذب مخاطب کمک کند. یکی از این راه‌های مهم که بسیار هم موفق بوده است مشارکت دادن مخاطب در قالب اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها و مسابقات متعدد همراه با جوایز نقدی است که خوشبختانه در همان روزهای اولِ به اجرا درآمدن، تأثیر خودش را نشان داد.

وی درخصوص اهمیت فضای مجازی و تقویت آن افزود: یکی دیگر از عملکردهای ما در این تغییر و تحول جدید، توسعه و تقویت فضای مجازی بوده است با این هدف که شبکه هدهد را هرچه بیشتر در فضای مجازی بشناسانیم. امروزه با تکنولوژی نوین و رسانه‌های نوینی که در فضای مجازی به‌وجود آمده‌اند، گرایش مردم بیشتر به این سمت رفته است و ما خواه‌ناخواه مجبوریم در فضای مجازی حضوری فعال و هدفمند داشته باشیم. به همین منظور محتوای مختصّ فضای مجازی تولید می‌کنیم و آن را دراختیار کاربران فضای مجازی قرار می‌دهیم؛ اگر ما این فعالیت مستمر و مؤثر را نداشته باشیم و در فضای مجازی کمرنگ باشیم و پا پس بکشیم، قطعاً افراد و شبکه‌ها و رسانه‌های دیگری وجود دارند که با دیدگاه‌ها و رویکردهای خاص خودشان و اهداف مختلف و متنوع همین روال را پیش می‌گیرند و درنتیجه ما از قافله عقب می‌افتیم.

حماسه‌خوانی و منظومه‌خوانی‌های سهراب محمدی ماندگار است
هم اکنون بخوانید

همچنین انصاری‌منش درباره استعدادیابی نوجوانان گفت: یکی دیگر از اهداف ما در شبکه هدهد که برای تحقق آن، در آینده نزدیک، بسیار دقیق و حرفه‌ای اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی کرده‌ایم، برگزاری جشنواره‌هایی است که به‌ دست خود نوجوانان اداره می‌شود و نوجوانان در آنها شرکت می‌کنند با این هدف که استعدادهای نو را کشف و حمایت کنیم.

مدیر شبکه جهانی هدهد در پایان خطاب به بینندگان شبکه گفت: همان‌طور که بارها در جاهای مختلف عنوان کرده‌ام احترام به مخاطب، به‌ عنوان اصلی‌ترین سرمایه شبکه هدهد، از مهم‌ترین رویکردهای شبکه است؛ در نتیجه در راستای تحقق این هدف و جلب رضایت هرچه‌ بیشتر مخاطبان عزیز تدابیری اندیشیده‌ایم که ارتباط تنگاتنگ و دوطرفه به‌ صورت مستمر بین مخاطبان شبکه و روابط‌ عمومی برقرار باشد؛ به‌ صورتی که تقریباً هیچ پیامی از جانب مخاطبان بی‌پاسخ نمی‌ماند. تأکید می‌کنم که هدهد با افتخار پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما مخاطبان عزیز است و از ایده‌های مخاطبان و همکاران در راستای بهتر شدن کیفیت عملکرد شبکه استقبال می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 9 =

دکمه بازگشت به بالا