خط انتقال آب برازجان به بهره برداری رسید

به گزارش ایسنا، قاسم تقی زاده خامسی، معاون آب و آبفای وزارت نیرو در آیین اظهار کرد: با توجه به مشکلات و کمبودهای استان بوشهر و مسئله آب، از موضوع مدیریت مصرف در بخش های مختلف نباید غافل شویم. 

وی عنوان کرد: آبشیرین کن ها بهترین راه تامین آب هستند، معتقدیم که بخش عمده نیاز آب شرب استان بوشهر باید از منابع داخلی تامین شود و وابستگی آن به بیرون استان کم شود. 

معاون وزیر نیرو اظهار کرد: تا پایان دولت دوازدهم تعداد ۱۷ سد -در صورت تامین اعتبار- بهره برداری و ۱۸ سد نیز آبگیری خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به ساحل وسیع بوشهر در خلیج فارس باید در سطوح ملی باید صنایع پرآب بر تشویق به سرمایه گذاری در این منطقه شوند.

وی با تاکید بر تامین آب موردنیاز استانها از منابع داخلی گفت: در حال حاضر حدود ۲۱ میلیارد مترمکعب برای استفاده کولینگ های پالایشگاه ها و پتروشیمی های مستقر در استان بوشهر تخصیص داده شده و بیش از این هم امکان تخصیص وجود دارد. همچنین برای تامین آب شرب و شیرین کردن آب دریا مانعی برای تخصیص اعتبار نداریم. 

گفتنی است مجموع اعتبار هزینه شده در پروژه خط انتقال آب شهر برازجان ۱۶۵ هزار میلیون ریال است. این پروژه شامل ۱۱ حلقه چاه با دبی برداشت ۱۱۷ لیتر در ثانیه از منابع تامین آب اضطراری شهر برازجان در فصول گرم سال و احداث خط انتقال  آب به قطر ۴۰۰ میلی متر و جنس فولادی است. 

انتهای پیام 

اینگونه ثروتمند شدم و به آرامش رسیدم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا