اف‌بی‌آی برای جمع‌آوری اطلاعات از روسیه از فیس‌بوک استفاده می‌کند

به گزارش ایسنا، شبکه “سی‌ان‌ان” گزارش کرد، اف‌بی‌آی از تبلیغات در فیس‌بوک برای استخدام جاسوسان روس استفاده می‌کند.

شرکت فیس‌بوک اظهار کرده انتشار این تبلیغات از ۱۱ سپتامبر سال جاری آغاز شده اما به گفه یک منبع آگاه، این تبلیغات طی تابستان منتشر شده‌اند.

این سه آگهی با نوشته‌هایی به زبان روسی درباره گزارش دادن به اف‌بی‌آی توضیح داده‌اند.

بخش ضدجاسوسی اداره اف‌بی‌آی واشنگتن در بیانیه‌ای اظهار کرد: ما نمی‌توانیم چیزی در این خصوص بگوییم جز اینکه روسیه شمار زیادی افسر اطلاعاتی در تاسیسات دیپلماتیک روسیه در سراسر جهان دارد. آن‌ها بسیار فعال هستند و خطر امنیتی جدی برای آمریکا و متحدانمان محسوب می‌شوند. روسیه مدت‌ها تهدیدی اطلاعاتی برای آمریکا محسوب می‌شود و مداخله در انتخابات مطمئنا یک نگرانی جدی است اما تنها نگرانی ما نیست. اف‌بی‌آی از راه‌های متفاوتی برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کند و از همه راه‌های قانونی موجود برای یافتن افرادی با اطلاعاتی که می‌تواند به حفاظت از آمریکا در برابر تهدیدات امنیت ملی کمک کند، بهره خواهد برد.

این تبلیغات به محض آن که روی آن‌ها کلیک شود، وبسایت اعتماد نو به نقل از برنامه ضدجاسوسی اداره اف‌بی‌آی را باز خواهند کرد.

در این وبسایت آمده است: ماموریت اعتماد نو به نقل از برنامه ضدجاسوسی اداره اف‌بی‌آی واشنگتن حفاظت از مردم و قانون اساسی آمریکا از طریق شناسایی و خنثی‌سازی فعالان اطلاعاتی متخاصم خارجی است. اگر شما اطلاعاتی دارید که می‌تواند به اف‌بی‌آی برای تحقق این هدف کمک کند، شخصا با ما دیدار کنید. اطلاعات ارائه شده از سوی شما به صورتی مطمئن مدیریت خواهند شد و تعاملات ما و شما حرفه‌ای و با رعایت امنیت شما خواهد بود.

وزیر بهداشت لبنان: دولت استعفا کرد/ حسان دیاب سخنرانی می‌کند
هم اکنون بخوانید

این متن به زبان روسی نیز در این وبسایت منتشر شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هجده =

دکمه بازگشت به بالا