مناسب‌سازی ۸۸ بوستان برای معلولین در تهران

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مناسب سازی معابر استان تهران ضمن قدردانی از همه دستگاه‌هایی که در امر مناسب سازی اقدامات موثری انجام دادند، گفت: باید بپذیریم که در امر مناسب سازی خیلی عقب هستیم. در واحدهای اداری، مسکونی، معابر و حمل و نقل این عقب ماندگی مشاهده می‌شود. لذا نیازمند تغییر نگرش در سیاستگذاری‌ها هستیم و باید توجه جدی توام با تغییر رفتار را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: هنوز ۶۳ درصد از اماکن و معابر در کشور در بحث مناسب سازی اقدامات خود را باید انجام دهند. در حقیقت تنها ۳۷ درصد از اهدافی که تعیین شده اجرایی شده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه سالانه ۱۶ هزار نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست می‌دهند افزود: حدود هشت برابر این آمار در حوادث رانندگی افراد دچار معلولیت می شوند لذا می‌طلبد برای این اقلیت بزرگ که اتفاقا در صحنه‌های مختلفی همچون پارالمپیک و رویدادهای ورزشی می‌درخشند تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: باید تمام تلاش خود را بکار بگیریم تا از ایزوله شدن و خانه نشینی این افراد جلوگیری کنیم. لذا هر اقدام حرکتی که این افراد را در مسیر اجتماعی پذیری سوق می‌دهد باید مورد توجه قرار گیرد. باید مناسب سازی، تردد پذیری و ورود این افراد به محیط‌های اجتماعی و کاری به عنوان یک تکلیف قانونی، اخلاقی و کاری خداپسندانه مورد توجه همه مسئولین و دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به گزارش ارائه شده از سوی اداره کل بهزیستی در جلسه امروز اشاره کرد و افزود: در این جلسه پیگیری مصوبات قبلی و اقداماتی که توسط دستگاه‌های مختلف همچون شهرداری، دانشگاه آزاد، آموزش و پروش انجام شده ارائه شد و آموزش افرادی که در حوزه صدور پایان کار از ابتدای مهر ماه آغاز شده مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد این جلسات آموزشی ادامه پیدا کند.

«شورای ششم» برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اعتبار تخصیص دهد
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: متاسفانه بعضا مدارس ما از قدمت بالایی برخوردار است. لذا در این جلسه مقرر شد تا دو ماه آینده یعنی برگزاری جلسه بعدی مدارسی که نیازمند مناسب سازی هستند لیست‌شان احصا شود و در قالب گزارشی در جلسه بعدی ارائه شود. بعضا مناسب سازی در این مدارس با محدودیت منابع مالی مواجه است که مقرر شد ما از منابع دیگری همچون کمک شهرداری‌ها و دهیاری‌ها این کار را با اولویت در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین مقرر شد شهرداری تهران در مناطق ۲۲ گانه خود برای هر منطقه دو معبر و در هر منطقه چهار بوستان یعنی مجموعا ۸۸ بوستان به همراه سایر ساختمان‌های اداری خود را برای مناسب سازی شناسایی و احصا کند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به مناسب سازی آنها اقدام شود.

محسنی بندپی همچنین به سامانه «معبر» و تبلیغات محیطی برای این سامانه اشاره کرد و افزود: از دو سال قبل این سامانه کار خود را آغاز کرده که مقرر شد تبلیغات محیطی برای این سامانه که نه فقط برای معلولین بلکه برای سالمندان، بانوان باردار نیز مورد استفاده است انجام شود. این تبلیغات محیطی با هماهنگی استانداری از طریق سازمان زیباسازی شهرداری تهران انجام خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 16 =

دکمه بازگشت به بالا