جشن عاطفه و مهرورزی در هزار مدرسه کردستان برگزار شد / رشد ۳۳ درصدی کمک‌های مردمی

به گزارش ایسنا منطقه کردستان، محمد رسول شیخی زاده، امروز در آیین جشن عاطفه‌ها در مدرسه آموزگار سنندج، اظهار کرد: امروز دومین مرحله از جشن عاطفه‌ها هم‌زمان با سراسر کشور در هزار مدرسه استان کردستان و با مشارکت و همکاری آموزش‌وپرورش و سازمان دانش‌آموزی برگزار ‌شد.

وی افزود: ۱۵ هزار دانش‌آموز نیازمند در استان کردستان شناسایی‌شده که این جشن هم با هدف کمک به تأمین مایحتاج تحصیلی این دانش آموزان برگزار ‌شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان، بیان کرد: کمک‌های جمع‌آوری‌شده در هر مدرسه توسط معلمان و اولیا برای دانش آموزان محروم و نیازمند همان مدرسه هزینه و توزیع خواهد شد.

شیخی زاده با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال ۴۶ میلیارد تومان کمک در سر فصل‌های زکات، صدقه، اکرام ایتام و مراکز نیکوکاری از طریق خیران به نیازمندان کمک شده است، گفت: با وجود همه مشکلات اقتصادی مردم، کمک‌های مردمی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: شرعاً و قانونا حق جابه جایی این کمک‌ها به محل دیگری را نداریم و در همان روستا و یا شهر جمع آوری شده هزینه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان، در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد استان کردستان در شش ماهه نخست امسال خدمات ارزشمندی به نیازمندان ارائه داده است، افزود: ۱۴۰ هزار نفر و حدود هشت درصد جمعیت این استان تحت حمایت کمیته امداد هستند که ۳۰ هزار نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد.

شیخی زاده با اشاره به اینکه امسال ۵۴۲ میلیارد تومان اعتبار به کمیته امداد استان کردستان اختصاص داده ‌شده است، خاطرنشان کرد: این اعتبار در کنار کمک‌های مردمی برای نیازمندان و مددجویان تحت حمایت هزینه می‌شود.

تکلیف بنزین معلوم شد/با سهمیه ۱۵۰۰، آزاد ۳۰۰۰ تومان
هم اکنون بخوانید

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان، ضمن اشاره به خدمات ارائه‌شده کمیته امداد کردستان برای نیازمندان در سالجاری، عنوان کرد: تأمین هزار و ۳۰۰ مورد کمک ‌هزینه ازدواج به مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، پرداخت کمک‌هزینه درمانی دو هزار و ۵۰۰ بیمار صعب‌العلاج و خاص و زمین‌گیر، پرداخت ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به هزار و و ۲۰۰  نفر، ساخت و خرید ۹۳ واحد مسکن روستایی، تعمیرات ۱۸۰ واحد مسکن و پرداخت حق بیمه سه هزار و ۲۰۰ مددجو بخشی از خدمات ارائه‌شده در شش ماهه نخست امسال است.

وی یادآور شد: همه اقشار جامعه باید نسبت به نیازمندان توجه نمایند و نسبت به آنها احساس مسئولیت داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا