درخواست حکیم برای جلسه فوق‌العاده پارلمان درباره ناآرامی‌های بغداد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الراصد عراق، عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در بیانیه‌ای اظهار کرد: در پیش گرفتن خشونت بیش از حد برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان مساله‌ای نکوهش شده و غیر قابل پذیرش است، اتفاقاتی که رخ داده و موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی شده به بررسی جدی و بازنگری فوری نیازمند است.

حکیم در ادامه نشست فوق‌العاده نمایندگان پارلمان را جهت بررسی دلایل، عوامل و پیامدهای این اتفاق و مهار این آشوب و جلوگیری از رسیدن شرایط به وضعیتی که پیامدهای مطلوبی ندارد، خواستار شد.

همچنین رهبر جریان حکمت ملی عراق از دستگاه‌های امنیتی این کشور خواست با خرد ورزی و نیز رویکرد مهار وضعیت و گرفتن فرصت از کسانی که برای ضربه زدن به این کشور در کمین نشسته‌اند، اقدام کنند.

وی از تظاهرکنندگان نیز خواست تلاش کنند اعتراضات‌شان مسالمت‌آمیز باشد و به نیروهای امنیتی آسیبی نزنند و شعارهایی بر خلاف قوانین و قانون اساسی کشور سر ندهند.
در همین راستا منابع خبری از کشته شدن ۴ تن و زخمی دشن بیش از ۷۰۰ تن در درگیری های بغداد خبر دادند.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی نیز گزارش داد درگیری‌ها بار دیگر امروز (چهارشنبه) میان تظاهرکنندگان و نیروهای ضد شورش عراق رخ داد و به مسدود شدن برخی مسیرهای مواصلاتی در بغداد منجر شد.

همچنین تظاهرکنندگان مسیر اصلی منطقه الزعفرانیه در بغداد را مسدود کردند.

علاوه بر این مسیر مواصلاتی بغداد-دیالی در پی تظاهرات در منطقه الشعب مسدود شد و در اطراف میدان التحریر در بغداد تیراندازی شدیدی انجام شد.

رایزنی تلفنی روسای جمهور ترکیه و روسیه درباره ادلب
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا