نقش پزشکی قانونی در تحقق عدالت ملموس است

به گزارش ایسنا، محمدرضا مترقب امروز( ۷مهر) در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان، با حضور معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور، اظهار کرد: اهمیت کار پزشکی قانونی و نقش آن در تحقق عدالت بسیار ملموس است و قضات در بسیاری از پرونده ها بر اساس نظریات پزشکی قانونی می‌توانند نسبت به احقاق حق مظلومین از مجرمین اقدام و رأی عادلانه صادر کند.

وی جایگاه و اهمیت کار پزشکی قانونی را در دستگاه قضایی بسیار با اهمیت توصیف کرد و تاکید کرد: صدور گواهی های پزشکی قانونی صحیح منجر به تضمین و تأمین حقوق مردم خواهد شد.

مترقب بیان کرد: متاسفانه علیرغم ارائه خدمات پزشکی قانونی در کشور هنوز جایگاه این نهاد به روشنی مورد توجه مدیران کشوری و نمایندگان مجلس قرار نگرفته و بلحاظ کمبود اعتبارات در این بخش، پزشکان این مجموعه حقوق و مزایای پایینی دارند و امیدواریم با توجه ویژه به این نهاد مشکلات مردم در شهرستان های مختلف حل شود.

وی عنوان کرد: نظریه صحیح پزشکی قانونی تاثیر بسیار زیادی در تشخیص حق از باطل دارد .

در ادامه این مراسم دکتر حاج منوچهری معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور، گفت : هم اکنون در کشور ۳۵۰ مرکز فعال پزشکی قانونی وجود دارد و ۱۵۰ مرکز جدید هم در آینده نزدیک مقرر است که افتتاح و به بهره برداری برسد.

حاج منوچهری افزود: مردم ولی نعمتان ما هستند و انتظارمان از مدیران ارائه مدیریت جهادی و شبانه روزی اس ت.

در پایان این مراسم حکم انتصاب دکتر بهتاش خانی آباد به عنوان مدیر کل جدید پزشکی قانونی استان کردستان ابلاغ و از زحمات دکتر غلامرضا همایونپور مدیرکل پزشکی قانونی سابق تجلیل به عمل آمد..

کسانی که می‌گفتند عملکرد فراکسیون امید باعث ریزش وزن آن شده به اشتباه خود پی‌بردند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + هفده =

دکمه بازگشت به بالا