فقط ۳۰ درصد پزشکان زنجانی برای کارتخوان درخواست داده‌اند

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس بند “ی” تبصره ۶ قانون بودجه امسال و تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، همه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلف‌اند در چارچوب آیین‌نامه تبصره ۲ ماده ۱۶۹ از ابتدای امسال از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: بر طبق ماده ۱۴ به میزان ۱۰ درصد از مالیات ابرازی عملکرد اشخاص مشمول که ملزم به ثبت سامانه فروش شده‌اند، مشروط به رعایت مفاد آیین‌نامه اجرایی برای مدت ۲ سال اول بخشوده خواهد شد.

وی افزود: بر طبق ماده ۱۵، نصب نکردن و یا استفاده نکردن از سامانه صندوق فروش و یا ثبت نکردن صورتحساب خرید و فروش مشمول جریمه ۲ درصد فروش خواهد بود که این مهم بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اعلام اینکه از تعداد ۹۰۷ نفر تعداد کل پزشکان استان تعداد ۳۰۰ نفر از پزشکان تا دوم مهرماه در سامانه صندوق فروش ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۹۲ قانون مالیات‌های مستقیم ۳۰ درصد از درآمد تعیین شده توسط واحد مالیاتی به عنوان درآمد کتمان شده منظور می‌شود که غیرقابل بخشودگی هم است.

به گزارش ایسنا، صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی تا ۳۱ مردادماه مهلت داشتند در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی (کارتخوان بانکی) ثبت‌نام کنند.

نفس‌های طبیعت در سرمستان به شماره افتاد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا