از ماجرای قطع انگشت دست یک نوزاد تا واکنش تاکسی‌های اینترنتی به دستورالعمل جدید

اداره اخبار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) امروز (۸ مهر) ۴۰ خبر، مصاحبه و گزارش را تا این لحظه روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده و با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

واکنش تاکسی‌های اینترنتی به دستورالعمل نظارتی جدید

مسافربرهای اینترنتی در تهران همانند بسیاری از شهرهای جهان به‌سرعت از گوشی‌های تلفن‌همراه به خیابان‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی راه باز کردند و مورد استقبال شهروندان قرار گرفتند اما واقعیت آن است که در همه سال‌های فعالیت همواره دغدغه‌هایی درباره نحوه فعالیت و نظارت و … درباره این شرکت‌های اینترنتی مطرح بوده، دغدغه‌ای که در نهایت به تدوین و ابلاغ دستورالعملی برای نخستین بار منجر شد. با اینکه تفاهم فی مابین شهرداری‌ها ، وزارت کشور و کسب وکارهای اینترنتی یک حرکت رو به جلو و موفق است و به گفته سلمان سامانی – معاون هماهنگی وزارت کشور- دستورالعمل پس از مذاکرات گسترده و برگزاری جلسات کارشناسی متعدد توسط وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاکسی‌های آنلاین و شهرداری‌ها تهیه و تدوین شده است اما شرکت‌های مسافربرهای اینترنتی به عنوان مجری ، دیدگاه‌هایی دارند.

چرا تاکسی‌های اینترنتی باید ۲ درصد هزینه سفر به شهرداری‌ها بپردازند؟

مرتضی ضامنی – مدیرعامل اتحادیه‌ تاکسیرانی‌های شهری کشور– ضمن تشریح جزییات دستورالعمل نظارت بر مسافربرهای اینترنتی، به عوارضی که این مسافربرهای اینترنتی باید به شهرداری بپردازند اشاره کرد و گفت: بنا بر دستورالعمل نظارت بر مسافربرهای اینترنتی، شرکت‌ها ملزم شدند که دو درصد از هزینه‌ سفر را به شهرداری‌ها تحت عنوان بهای خدمات بپردازند. در حقیقت این عوارض به دلیل استفاده از زیر ساخت‌های شهری است.

هشدار وزارت بهداشت درباره هورمون‌های رشد خارجی

دکتر غلام‌حسین مهرعلیان – مدیرکل امور داروی سازمان غذا و دارو – با اشاره به اینکه تولیدات داخلی هورمون‌های رشد کفاف بازار را می‌دهد، در عین حال نسبت به موارد خارجی و قاچاق این هورمون‌ها هشدار داد و گفت: مصرف هورمون‌های رشدی که از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شوند، به‌شدت خطرناک است و گزارش‌های متعددی داشتیم که مصرف این هورمون‌ها می‌تواند عوارض بسیار خطرناکی در پی داشته باشد.

ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای مقابله با کرونا
هم اکنون بخوانید

آسیب‌شناسی انجمن پزشکان عمومی از حواشی نصب کارتخوان در مطب‌ها

عباس کامیابی – رییس انجمن پزشکان عمومی – ضمن آسیب‌شناسی موضوع تصویب نصب کارتخوان در مطب پزشکان و نحوه اجرای آن، انتقاداتی را مطرح کرد و با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی، نماینده کل ملت است و هرگونه تصمیمی ضمن رعایت مصالح نظام باید مبتنی بر عدالت و جامعیت و قابلیت اجرای قانون باشد، گفت: متاسفانه چند اتفاق عجیب در مسیر تصویب قانون نصب کارتخوان رخ داد که تعجب‌آور بود. میزان درآمد جامعه پزشکی و سایر آماری که ارائه شد کاملا اشتباه و غیرقابل باور بود و حرف‌های غیرکارشناسی و غیرمستدل در سطح مجلس و صدا و سیما به‌قدری با واقعیت منافات داشت که آمار و ارقام واقعی مجالی برای به گوش رسیدن نیافت.

زمان پرداخت معوقات مستمری مددجویان / بهترین زمان تشخیص مشکلات شنوایی

وحید قبادی دانا – رئیس سازمان بهزیستی کشور– با اشاره به اینکه افزایش ٢٠ درصدی مستمری مددجویان در شهریورماه پرداخت شده است، درباره معوقه ماه‌های گذشته گفت: به محض تامین اعتبار لازم برای پرداخت این معوقات از سوی دولت ظرف ٢۴ ساعت این معوقه در حساب مددجویان قرار می‌گیرد.

سنددار شدن بیش از۲۰۰۰ ملک آموزش و پرورش/ نیمی از املاک به نام‌مان نیست

حجت‌الاسلام تیمور علی عسگری – معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش – با اشاره به ساماندهی املاک آموزش و پرورش و تلاش برای سنددار کردن بیش از ۲۰۰۰ ملک متعلق به آموزش و پرورش که در اختیار دیگر نهادهاست، اظهارکرد: قانون معافیت از پرداخت هزینه‌های ثبتی نیز اجرایی شده است و پیش‌بینی می‌شود از این محل ۴۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی داشته باشیم.

هورالعظیم خشک شود، ریزگردها مردم خوزستان را بیچاره می‌کند
هم اکنون بخوانید

ایجاد ممنوعیت‌های جدید برای واگذاری مراتع

ترحم بهزاد – مدیرکل دفتر فنی مرتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری – از ایجاد ممنوعیت‌هایی برای واگذاری مراتع جهت احداث کارخانه، معدن‌کاوی و سایر فعالیت‌های اقتصادی خبر داد و گفت: این ممنوعیت‌ها در قالب بخشنامه به‌زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

افزایش خسارت آتش‌سوزی جنگل‌ها در پی عدم تخصیص بالگرد

سرهنگ علی عباس‌نژاد – فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری – ضمن اشاره به اینکه خسارت آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع طی تابستان امسال نسبت به سال قبل افزایش یافت، گفت: متاسفانه امسال سازمان جنگل‌ها به دلیل عدم تخصیص بالگرد امکان اطفای حریق به‌صورت هوایی را نداشت و به همین دلیل عملیات اطفا در نقاط صعب‌العبور طول می‌کشید.

سلامت روان آتش‌نشانان فراموش نشود

دکتر ناصر قاسم‌زاد – روانشناس -اظهار کرد: در مدیریت شغلی بحثی با عنوان استرس شغلی وجود دارد و معمولا از این مشاغل به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور یاد می‌شود که شغل آتش‌نشان‌ها نیز یکی از این موارد است و بر اساس معیارهایی که سازمان‌های جهانی بهداشت، از بهداشت روانی و جسمانی کارکنان مشاغل سخت ارائه می‌کنند، کشورها باید پروتکل‌های خاصی را در ارتباط با این مشاغل رعایت کنند.

ارائه‌ کارت موقت زیارتی به زائران اربعین

سردار حسین اشتری – فرمانده نیروی انتظامی کشور- از ارائه کارت موقت زیارتی به زائران خبر داد.

به گزارش ایسنا، پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:

واکنش تاکسی‌های اینترنتی به دستورالعمل نظارتی جدید

ماجرای قطع انگشت دست یک نوزاد در بیمارستان شهریار

هشدار متخصصان انگلیسی درباره برخی کرم‌های روشن‌کننده

هشدار وزارت بهداشت درباره هورمون‌های رشد خارجی

ایجاد ممنوعیت‌های جدید برای واگذاری مراتع

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا