گواهی: پیام‌رسانان کربلا بدون وسایل ارتباطی این واقعه را به گوش همه رساندند

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی در این مراسم با اشاره به هفته دفاع مقدس، در خصوص وجه اشتراک شهیدان ما با انبیا خدا و اهل معرفت و عرفان که سید العارفین هستند، اظهار کرد: امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه در دعای مکارم اخلاق آورده است «وَ لاَ أَضِلَّنَّ وَ قَدْ أَمْکَنَتْکَ هِدَایَتِی وَ لاَ أَفْتَقِرَنَّ وَ مِنْ عِنْدِکَ وُسْعِی وَ لاَ أَطْغَیَنَّ وَ مِنْ عِنْدِکَ وُجْدِی‏» (هرگز گمراه نخواهم شد زیرا تو می‏‌توانی مرا به راه هدایت اندازی. هرگز فقیر نشوم، زیرا که توانگری‌‏ام از توست و هرگز گردنکشی نکنم که قدرت و توان من از توست).

وی ادامه داد: یکی از راه‌های هوشیاری این است که از خدا بخواهیم ما را بیدار کند اما باید از خدا بخواهیم که با آرامش ما را بیدار و ما از عقوبت خود دور کند.

این استاد اخلاق تاکید کرد: یکی از تمرین‌های ما باید این باشد که مهربان بوده و وظیفه ما مردم مهربانی است، ما همه در ایام مهلت هستیم یعنی تا زمانی که زنده هستیم باید از خدا بخواهیم ما را به راه خود هدایت کند.

مرادی یادآور شد: خیر دنیا و آخرت در محبت به خدا است، بنابراین از خداوند بخواهیم که راه آسان را به ما عطا کند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین گواهی – رئیس تولیت آستان امامزاده صالح(ع) – گفت: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) پیام‌رسانان کربلا بودند که بدون هیچ وسیله ارتباطی، ۱۳۸۰ سال واقعه کربلا را زنده نگه داشتند.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس ادامه داد: امروز اگر در تک‌تک کشور یادواره شهدا برپا می‌شود بیانگر همان یادواره شهدای کربلا است، بیش از ۵۰ کشور در دفاع مقدس برابر ما ایستادند، امروز هم غرب به دنبال حمایت از عربستان است اما به فضل خداوند جریان مقاومت  منطقه را حفظ کرده است.

حمایت‌های شغلی از فرزندان شهدا و ایثارگران با استفاده از ظرفیت کارآفرینان
هم اکنون بخوانید

گواهی تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس بسیاری از مراکز انرژی ما توسط رژیم بعثی عراقی بمباران شد و ما نمی توانستیم مقابله ای با این حملات داشته باشیم، اما امروز پهبادهای دشمن به نزدیکی مرزهای ما می رسند نابود می‌شوند و اقتدار ما در منطقه زبانزد است.

رئیس تولیت آستان امامزاده صالح(ع) با اشاره به اجتماع عظیم اربعین حسینی یادآور شد: بزرگترین اجتماع مذهبی دنیا دو میلیون نفر در مناسک حج است اما خوشبختانه در ایام اربعین ۳۰میلیون زائر از مذاهب مختلف را داریم که شکل باشکوهی از اجتماع را رقم می زنند.

همچنین در این مراسم از خانواده پنج خانواده شهدا و جانبازان تجلیل شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا