رشد اقتصادی امارات بیشتر می‌شود

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بانک مرکزی امارات در گزارش جدید خود از اقتصاد این کشور پیش‌بینی کرد رشد امسال این کشور معادل ۲.۸ درصد باشد که این نرخ مشابه نرخ رشد پیش‌بینی شده توسط صندوق بین المللی پول برای این کشور است. این بانک رشد پنج درصدی را برای بخش نفتی پیش‌بینی کرده است که در صورت تحقق، ۸۰ درصد بیشتر از رشد بخش نفتی در سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

این بانک همچنین نرخ نهایی رشد اقتصادی سال گذشته امارات را ۱.۷ درصد اعلام کرد که یکی از ضعیف‌ترین رشدهای اقتصادی ثبت شده در این کشور طی یک دهه اخیر محسوب می‌شود.

با این حال با توجه به بهبود روابط تجاری و افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، باعث شده است تا بانک مرکزی نسبت به بهبود چشم انداز اقتصادی امیدوار باشد. نمایشگاه ” اکسپو ۲۰۲۰” نیز که پیش بینی می‌شود باعث رونق بیشتر گردشگری شود از جمله دلایل ذکرشده برای افزایش رشد اقتصادی بوده است.

به گفته بانک مرکزی امارات، این کشور در سه ماهه دوم امسال به رشد ۲.۲ درصدی دست یافته است که در این بین رشد بخش غیر نفتی ۱.۵ درصد بوده است.

در سه ماهه دوم امسال هم‌چنین سهم بخش خصوصی از اشتغال زایی یک درصد بیشتر شده است که در بسیار بیشتر از رشد ۰.۱ درصدی ثبت شده در سه ماهه نخست سال است.

در شرایطی که بیشتر بانک‌های مرکزی در جهان در حال اتخاذ سیاست های محرک برای تقویت رشد اقتصادی خود هستند، بانک مرکزی امارات پیش‌بینی کرده که با توجه به بهود محیط کلان، نیاز به تغییر رویکرد تهاجمی در سیاست‌های پولی نخواهد بود.

دانلود قسمت 12 جزیره | قسمت دوازدهم سریال جزیره با لینک مستقیم
هم اکنون بخوانید

لازم به ذکر است که متوسط رشد اقتصادی سالانه امارات در بازه زمانی ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ معادل ۴.۲۴ درصد بوده است که بالاترین رشد ثبت شده مربوط به رشد ۹.۸ درصدی سال ۲۰۰۰ و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به سال ۲۰۰۹ با منفی ۵.۲ درصد بوده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 5 =

دکمه بازگشت به بالا