نسل کنونی و نسل‌های آینده منطقه از توسعه چابهار بهره مند خواهند شد


نسل کنونی و نسل‌های آینده منطقه از توسعه چابهار بهره مند خواهند شد

رئیس جمهور روز پنجشنبه به وقت نیویورک و در دیدار “نارندرا مودی” نخست وزیر هند که در محل اقامت ایشان و در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد، ضمن تبریک انتخاب مجدد آقای مودی گفت: هند بعنوان یک کشور مهم آسیایی دارای سابقه روابط بسیار طولانی با ایران است و این دو کشور ظرفیت گسترش بیش از پیش روابط را دارند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی افزود: در این راستا، می توان علاوه بر ادامه روابط مطلوب فرهنگی و سیاسی کنونی، روی توسعه روابط علمی، تحقیقاتی و اقتصادی بین دو کشور اقدامات بیشتری انجام داد.

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به تلاش دو کشور برای فائق آمدن بر مشکلات اخیر در برخی زمینه های تبادلات بانکی و همکاری های انرژی، از سرمایه گذاری مناسب هند در توسعه فاز اول بندر چابهار تقدیر نمود و افزود: امروزه هر سه کشور ایران، هند و افغانستان از مزایای این پروژه مهم بهره مند هستند و نسل های آینده منطقه نیز نتیجه این همکاری را خواهند دید.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود از آقای مودی خواست تا در موضوع کشمیر رویکردی اتخاذ شود که مشکلات مردم این منطقه حل شود.

نارندرا مودی نیز در پاسخ ضمن اشاره به آخرین سفرش به ایران و این که ایران را خانه دوم خود می داند، گفت: ملاقات من با مقام معظم رهبری بسیار خوب و سازنده بود و برخورد ایشان چنان با من دوستانه بود که احساس کردم در خانه خودم هستم.

احضار 97 نفر در پرونده املاک‌ و حقوق‌های نجومی
هم اکنون بخوانید

نخست وزیر هند با تاکید بر این که کشورش همواره از حق ایران را برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حمایت کرده است، گفت که هند صرفا تحریم های سازمان ملل را به رسمیت می شناسد و هر کاری که بتواند برای ایران بعنوان یک کشور دوست انجام دهد، از آن دریغ نخواهد کرد.

در خاتمه این دیدار آقای روحانی از نخست وزیر هند برای دیدار مجدد از ایران دعوت کرد که آقای مودی ضمن استقبال از آن گفت در موقع مناسب این سفر انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + ده =

دکمه بازگشت به بالا