جامعه قدرتمند، اعتبار خود را از انسانهای توانمند می‌گیرد

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در دومین جلسه ستاد همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش با اشاره به اراده و انگیزه بالا در آموزش و پرورش جهت همکاری با حوزه های علمیه اظهار کرد: همه اهدافی که دنبال آن هستیم مانند عدالت، فقرزدایی، آرامش و پیشرفت کشور؛ به دلایل مختلفی باور دارم هسته اصلی رسیدن به این اهداف با پی ریزی در آموزش و پرورش صورت می گیرد لذا تحول در نیروی انسانی لازمه رسیدن به اهداف متعالی است.

حاجی میرزایی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی جامعه ای قدرتمند اعتبار خود را از انسان های توانمند جامعه می گیرد و جامعه ای که در برابر تهدیدها می تواند استمرار یابد، آن جامعه توسعه یافته است، بنابراین هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت چنین آدم هایی توانمندی، حافظ هویت شخص و اجتماعی خود و دیگران و … هستند.

وی با اشاره به اینکه با توسعه کمی آموزش و پرورش سطح پوشش تحصیلی به ۹۸.۵ درصد رسیده است، گفت: نباید طرح های ما در مرحله ایده قربانی شود و به اجرا نرسند لذا روی یک طرح کار کنیم اما آن را بتوانیم اجرایی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نباید اقدام برابر با نتیجه باشد زیرا این اقدام به عنوان فرض درست مطرح شده است در حالیکه باید حجت داشته باشیم که فرض درستی را تصور کرده ایم و بسیاری از کارهای درست هم نادرست انجام می شود.

حاجی میرزایی با اشاره اینکه گفته می شود کار فرهنگی نمود ندارد، گفت: کار فرهنگی در صورت درستی حتما نمود خواهد داشت و امیدوارم اجرای سند تحول را با همراهی شما پیش ببرم چون اجرای یک کار سه برابر سختتر از ایده و طرح آن است.

تولید ‌انواع پسماند با مصرف غذاهای بسته‌بندی شده
هم اکنون بخوانید

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در این نشست با اشاره اینکه تلاش ما قرار گرفتن حوزه ها در تراز دنیای معاصر و نظام اسلامی است، اظهار کرد: با این نگاه تلاش کرده ایم که اسناد راهبردی و اعتماد نو به نقل از برنامه های پنج ساله داشته باشیم و در همین راستا گام های مهمی برداشته شده است.

وی از انجام طرح آمایش با ۴۰ دستگاه خبر داد و گفت: نظام آموزشی در تمام حوزه های دانشی در حال بررسی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در ذیل اعتماد نو به نقل از برنامه های ۵ ساله باید به تفاهم با دستگاه های مختلف برسیم و این الگو با رویکرد راهبردی و اعتماد نو به نقل از برنامه ای اتفاق می افتد، اظهار کرد: در حال حاضر با وزارت علوم، صدا و سیما و آموزش و پرورش با همین رویکرد در حال کار هستیم.

وی گفت: سند تحول به طور دوره ای پنج ساله باید اصلاح و بازبینی شود لذا ترمیم و اصلاح سند لازم است و حوزه ها هم سهمی در بازبینی و اجرای سند تحول دارند و مراکز پژوهشی و تخصصی حوزه ها در این زمینه می‌توانند پشتیبان آموزش و پرورش باشند لذا بخشی از پژوهش‌ها و تحقیقات حوزه و دانشگاه باید پشتیبان آموزش و پرورش باشد.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش، در ادامه این نشست ذوعلم، رییس سازمان پژوهش و اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی درسی اظهارکرد: بهتر است شاخص ها طوری تعریف شود که در سطح مدرسه همکاری های حوزه صورت بگیرد، کلیت اعتماد نو به نقل از برنامه درس ملی از زوایای مختلف از جمله از نگاه حوزه می تواند مورد نقد قرار گیرد و ایده های آن ها وارد این اعتماد نو به نقل از برنامه شود، طرح بوم قرار است ۸۰۰۰ مدرسه را در سال پوشش دهد و اگر هسته مرکزی این اعتماد نو به نقل از برنامه در محلی تولید شود و نیازهای دانش آموزان شناسایی شود ما آماده استفاده از این طرح هستیم.

ثبت بیش از ۵۳۰ هزار ازدواج و ۱۷۴ هزار طلاق در سال ۹۸/تهران در صدر استان ها
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − یک =

دکمه بازگشت به بالا