آوازه راتون رشت به کشور رسید

مسعود اسدی پرور در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است، گفت: افزایش درآمد کشاورزان یکی از اولویت های کاری این اداره است و پرورش راتون و همچنین کشت دوم سایر محصولات کشاورزی پس از برداشت اولیه برنج می تواند یکی از راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان باشد.

مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: سال گذشته در ۱۳هزار هکتار از شالیزارهای رشت راتون پرورش داده شده بود که امسال به ۱۴هزار و ۸۰۰هکتار افزایش یافت.

وی تصریح کرد: راتون برنجی باکیفیت تر و گرانتر از برنج اولیه است که با هزینه تمام شده کمتری توسط کشاورزان تولید می شود.

اسدی پرور ادامه داد: برنج تولید شده از راتون بسیار باکیفیت است و از بازار پسندی بسیار خوبی برخوردار است زیرا نسبت به برنج اولیه در پرورش آن از سم و کود کمتری استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه اغلب برنجکاران برنج استحصال شده از راتون را خود مصرف می کنند، خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر آوازه کیفیت مطلوب راتون رشت به همه کشور رسیده است و هموطنانمان از دیگر استانها برای خرید این محصول استقبال زیادی می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت با بیان اینکه برداشت راتون در رشت از ۲۰ روز آینده شروع می شود، گفت: پیش بینی می شود، امسال ۳۰هزار بهره بردار در بخش کشاورزی شهرستان رشت به پرورش راتون پرداخته باشند.

وی افزود: همواره برنج به دست آمده از راتون گرانتر از برنج اولیه است و امسال نیز تخمین زده می شود راتون ۳هزار تومان گرانتر از برنج اولیه در بازارها به فروش برسد.

پاشنه آشیل بازار نفت
هم اکنون بخوانید

اسدی پرور گفت: شرایط آب و هوایی مناسب و همت کشاورزان موجب شد که تولید برنج سفید شهرستان رشت امسال افزایش یابد و اعتماد نو به نقل از برنامه داریم تا این میزان تولید را در سال آینده افزایش دهیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا