صهیونیست‌ها برق برخی مناطق کرانه باختری را قطع کردند

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه “یدیعوت آحارونوت”، شرکت برق رژیم صهیونیستی به دلیل بدهی شرکت برق قدس اشغالی و ناتوانی در پرداخت بدهی‌هایش که ۴۸۵ میلیون دلار تخمین زده شده، برق برخی مناطق کرانه باختری را قطع کرده است.

در همین راستا، علی حمودة، معاون مدیرکل امور توسعه و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی استراتژیک در شرکت برق قدس اشغالی تاکید کرد: بر اساس جدول مکانی طرف اسرائیلی تصمیم گرفته که برق مناطقی از کرانه باختری از جمله مرکز رام‌الله برای دو ساعت در روز به طور متناوب قطع شود.

در همین راستا، هیئت رسانه‌ای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شرکت برق اسرائیل این تصمیم را از ترس افزایش احتمالی خشونت، به صورت تدریجی و تنها در مناطق خاص عملی می‌کند و در صورت پرداخت بدهی‌ها، جریمه به تدریج افزایش می‌یابد.

قرار است که این اقدام در سه استان قدس، رام‌الله و بیت‌لحم اجرا شود.

شرکت برق قدس بزرگترین شرکت برق رسانی در کرانه باختری به شمار می‌آید و استان‌ها رام‌الله، البیرة، بیت‌لحم، اریحا، الأغوار و برخی مناطق قدس را پوشش می‌دهد و ۹۰ درصد نیازش را از شرکت برق اسرائیل تامین می‌کند.

پیشتر، وزیر بهداشت فلسطین نسبت به عواقب وخیم این تصمیم رژیم صهیونیستی به ویژه درخصوص بیماران در بیمارستان‌های فلسطینی هشدار داده بود.

انتهای پیام

افول محبوبیت حزب اردوغان در ترکیه
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا