انصاری :با توسعه دیپلماسی می توان آینده امنیت ملی کشور را تضمین کرد

غلامرضا انصاری عضو کمیسیون اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه شورای شهر تهران

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امروز وضعیت خاورمیانه همچون نارنجک ضامن کشیده‌ای است که دلواپسان در داخل و خارج به دنبال منفجر کردنش هستند.

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با اشاره به حضور رئیس جمهور کشورمان در اجلاس سالانه سازمان ملل اظهار کرد: در شرایط موجود اقتصادی جهان کشورهایی مثل آمریکا، روسیه و به طور کلی ابر قدرت ها منافعی از جنگ برای خود متصور می‌شوند.
وی ادامه داد: قدرت‌های بزرگ جهانی به دنبال ایجاد درگیری نظامی برای فروش اسلحه‌های انبار شده‌شان هستند و در این راستا از بین بردن منافع عظیم کشورهای نفت خیز را در دستور کار خود قرار می‌دهند.
این فعال سیاسی تصریح کرد: هم آمریکا و هم روسیه بدشان نمی آید یک جنگ خانمان‌سوز را در خلیج فارس ایجا دکنند. این جنگ برای آنان ‌و رژیم اشغالگرقدس سودآور اما برای همه همسایگان خلیج فارس فاجعه است.
وی تاکید کرد: قدرت‌های بزرگ امروز فقط فروش سلاح‌ها ،محدویت‌های جدید برای رقبای اقتصادی و فروش نفت باقیمت‌های نجومی از محل ذخائر و منابع غیر اوپک را در دستور کار قرار می دهند و باتوجه به رشد  چین و هند می‌خواهند شرایطی ایجاد کنند که جلوی توسعه و پیشرفت این دو کشورشدیداً متکی به نفت خلیج فارس را به عنوان دو قدرت اقتصادی درحال اوج بگیرند و خودشان با فروش اسلحه به بحران اقتصادی شان سامان دهند .
انصاری سپس گفت: نکته بعدی که قدرت های بزرگ به آن توجه کرده‌اند در ارتباط با تغییرات خاورمیانه است؛ آن‌ها با ایجاد جنگ به صورت جدی به اهداف از پیش تعیین شده خودشان در این رابطه می‌رسند.
وی در ادامه به نقش رژیم صهیونستی در آتش افروزی‌های منطقه اشاره کرد و افزود: در حادثه حمله به پالایشگاه آرامکو بیشترین منافع در جهت اهداف  رژیم نامشروع  صهیونیستی در شعله ور نمودن آتش جنگ خانمان سوز بود،‌ احتمال بسیار زیاد این اقدام توسط صهیونیست بین المللی صورت پذیرفته است و ایران همانگونه که ریاست جمهوری اعلام نمودند به دنبال تنش زدایی باهمسایگان خوداست،‌ استراتژی نظامی کشورمان دفاعی است و به دنبال جنگ نیستیم.
این عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: امروز وضعیت خاورمیانه همچون نارنجک ضامن کشیده‌ای است که دلواپسان در داخل و خارج به دنبال منفجر کردنش هستند. در مقابل آنان دیپلماسی گفت‌وگو و مفاهمه و همچنین ارائه چهره رحمانی از اسلام بهترین سلاح دفاع از امنیت ملی و مردم شریف کشور است، که رئیس جمهور باید در سازمان ملل برای تحقق‌اش اقدام کند.
وی سخنرانی روحانی در سازمان ملل را فرصت مناسبی برای جمهوری اسلامی برای تببین سیاست‌هایش در منطقه خواند و گفت: پیش‌تر از این بحث آقای روحانی عدم خشونت و صلح جهانی در جهان بود که منجر به شکست پروژه ایران هراسی شد.
انصاری همچنین گفت: مروادات ،گفت‌و گوهای چند جانبه با سران کشورهای حاضر در این اجلاس نیز می تواند از نکاتی باشد که باید در اولویت قرار گیرد. با توسعه دیپلماسی و گفت‌وگو می توان آینده امنیت ملی کشور را  تضمین کرد.
انتهای پیام

تاکید سفیر سابق لندن در تهران بر لزوم تلاش انگلیس برای حفظ برجام
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا