اختصاص اعتبار برای بازسازی تابلوهای شهدا/ اجرای طرح «خادم منتظر» در مسیر نجف به کربلا

به گزارش ایسنا، مجتبی سالک رازی با بیان آن که نباید بگذاریم یاد و نام شهدا فراموش شود اظهار داشت: استقلال امروز ایران و هر دستاورد دیگری هدیه گران بهایی است که شهیدان، همسران و مادران و پدران آن‌ها به ملت ایران ارزانی داشته‌اند و نام و یاد شهدا معرف انقلاب اسلامی ما در جهان است.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران گفت: شهدا آن قدر بزرگ و عزیز هستند که هیچکس توان حذف نام و یاد ایشان را ندارد و علاوه بر آن در این مدت با توجه به بررسی صورت گرفته، بیشتر این تابلوها، تابلوهایی بوده اند که به صورت سهوی توسط پیمانکار نصب شده است.

وی افزود: در همین راستا ما به عنوان بسیج وظیفه خود دانستیم که با جدیت تمام در این موضوع ورود کرده و نسبت به اصلاح این تابلوها اقدامات لازم را انجام دهیم. در همین راستا به همه حوزه ها و پایگاه های تابعه خود ابلاغ کرده ایم که با همکاری نواحی سپاه درحدتوان  اقدام به چسباندن برچسب عنوان شهید بر روی تابلو های سر درب معابر و کوچه ها کنند.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران تصریح کرد: باید بدانیم شهدا زنده هستند و با نیت خالص این کار را انجام می دهیم. لذا از حوزه ها و پایگاه های خود خواسته ایم که با مشاهده کوچک‌ترین مغایرت در خصوص عناوین معابر مزین به نام شهدای والامقام، در کمترین زمان ممکن ودر حد توان خود نسبت به اصلاح تابلوها اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی اضافه کرد: یکی از افتخارات ما این است که طی سال های گذشته با نصب تمثال شهدا،کوچه های شهرمان را به تصویر و جملات شهدا مزین کرده ایم، شهدایی که در این محلات زندگی می کردند و عطر و یادشان هنوز وجود دارد و عمده خانواده هایشان هنوز در این مناطق زندگی می کنند.

حکم به بازگرداندن یک میلیارد در حق شاکی صادر شد
هم اکنون بخوانید

سالک از اختصاص اعتبار برای بازسازی تابلوهای تمثال شهدای نصب شده سردرب کوچه ها توسط شهردار تهران خبر داد و گفت: یکی از دغدغه های ما بازسازی تابلوهای فرسوده شده تمثال شهدا بود که با رایزنی های انجام شده و به دستور دکتر حناچی و با همکاری سازمان زیباسازی نصب تابلوها در هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران خاطر نشان کرد: امیدواریم که مدیون خون شهدا نشویم و ما خود را وامدار شهدا و خانواده معظم ایشان می دانیم و اجازه نخواهیم داد برخی از افراد سود جو و فرصت طلب نام و یاد شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه کمرنگ کنند.

اجرای طرح “خادم منتظر” در مسیر پیاده روی نجف به کربلا

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج شهرداری تهران، رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران همچنین از اجرای طرح “خادم منتظر” همزمان با ایام اربعین حسینی امسال خبر داد و گفت:  طرح “خادم منتظر” به منظور ساماندهی موضوعات خدماتی، نظافت و رفت و روب، , امدادی و فرهنگی در مسیر پیاده روی نجف به کربلا توسط شهرداری تهران به اجرا در خواهد آمد.

دبیر ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران افزود: هر ساله در مسیر زائران، موکب‌ها و خیمه‌های فراوانی برای پذیرایی برپا  می شود که صحنه‌های بسیار زیبایی را خلق می‌کنند. اکثر مردم با تمامی دارایی خود حتی به اندازه قرص نان یا با شستن پای زائران به مردم خدمت می‌کنند و این خدمت را برای خود افتخاری بزرگ می‌دانند.

مجتبی سالک تصریح کرد: کار کردن برای اهل بیت (علیهم السلام) نیاز به منسب و جایگاه ندارد و سریع ترین مسیر برای عاقبت بخیری و سعادت انسان، کار کردن در دستگاه اهل بیت (ع) است، لذا هنر ما در فراهم کردن بستر کار و فعالیت جهادی در این امر برای عموم مردم است.

احتمال تایید دومین واکسن کرونا در اتحادیه اروپا
هم اکنون بخوانید

وی ابراز داشت: یکی از مواردی که در این کنگره بزرگ جهانی می بایست بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، ساماندهی و منظم سازی مسائلی نظیر رفت و روب مسیر، ارائه خدمات امدادی و فرهنگی است که هدف اصلی ما اجرای این موضوعات به صورت خودجوش و مردمی است.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران افزود: در این طرح محبان اباعبدالله الحسین علیه السلام با ثبت نام در یکی از عناوین مذکور و به صورت زمان بندی شده در اجرای این طرح ها و خدمت رسانی به زائرین مشارکت خواهند کرد.

سالک گفت: به همین منظور علاقمندان به مشارکت در این طرح می توانند تا دهم مهرماه سال جاری از طریق آدرس Khadem.tehran.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

مجتبی سالک تصریح کرد: کنگره بزرگ اربعین، بزرگترین اجتماع مذهبی مسلمانان است که در جهان نظیر ندارد، این راهپیمایی بزرگ یک رکورد شناخته می‌شود، رکوردی که بیش از ۲۰ میلیون نفر مسلمان از نقاط مختلف جهان با پای پیاده برای زیارت حضرت سیدالشهدا علیه السلام به سمت کربلای معلی حرکت کرده و حماسه ای بزرگ خلق می کنند و خدمت به این زائران یک توفیق الهی است که مایه مباهات و افتخار انسان خواهد بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا