حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق موقوفات

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین روحانی‌نژاد پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، اظهار کرد: استان زنجان با عزاداری‌های عظیم خود در محرم، نه تنها در سطح کشور، بلکه در دنیا شناخته شده و در ترویج فرهنگ معارف اهل‌بیت (ع) و مکتب عاشورا نقش‌آفرین بوده است.

وی بیان کرد: همایش‌های مذهبی و آیین‌های عزاداری استان زنجان آنقدر بزرگ است که به عنوان الگویی در جغرافیای جمهوری اسلامی گسترش یافته و به محدوده جهانی تسری پیدا کرده است و امسال در کشورهای دیگر هم شاهد عزاداری‌هایی با این سبک بودیم.

این مسئول با اشاره به اینکه خروجی الگوی ارائه شده از این استان را امسال در سراسر جهان دیدیم، عنوان کرد: ما مدیون حرکت‌های انقلابی و ارزشی این استان که ملقب به شور و شعور حسینی شده است، هستیم.

معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، عملیاتی کردن مأموریت‌های واگذار شده به این سازمان را از اولویت‌های مهم مدیریت جدید خواند و گفت: تلاش داریم فرهنگ وقف را در جامعه توسعه دهیم.

وی یادآور شد: در سده‌های گذشته بحث وقف به فرهنگ تبدیل شده بود و مردم همه یا بخشی از اموال خود را وقف می‌کردند اما امروزه این فرهنگ یک مقدار مخدوش یا با غفلت مواجه شده که اصحاب رسانه و مبلغان می‌توانند در ترویج آن نقش ایفا کنند.

این مسئول به اطلاع‌رسانی آثار اجتماعی وقف تأکید کرد و افزود: ماه محرم امسال ۴۰۰ نمایشگاه شمیم حسینی برگزار و از هیئت‌های مذهبی حمایت کردیم. در عید غدیر نیز ۲۸۰ زندانی آزاد شدند. سازمان اوقاف مصمم است که نقش اجتماعی خود را برجسته و با ارتقای بهره‌وری از حوزه‌های علمیه پشتیبانی کند تا کارکرد مطلوب خود را پیدا کنند.

مرور آثار بازیگر مطرح فرانسوی در تلویزیون
هم اکنون بخوانید

روحانی‌نژاد ادامه داد: یکی دیگر رویکردهای سازمان اوقاف، ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آن‌ها است تا بتوانند تولید ثروت کنند و کمکی برای دولت باشند؛ چرا که کشور نیازمند تولید و اشتغال و به‌کارگیری نسل جوان در عرصه فناوری‌های جدید است.

وی با اشاره به اینکه همه رابطه‌ها با مرگ انسان قطع می‌شود اما سنت حسنه، صدقه جاریه و اولاد صالح باقی می‌ماند، تصریح کرد: عمل به نیات واقفان خیراندیش جزو اعتماد نو به نقل از برنامه‌های جدی این سازمان است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام جعفر جنتی تقدیر و حجت‌الاسلام مختار کرمی به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان زنجان معرفی شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا