نتانیاهو و گانتس در رقابتی تنگاتنگ

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری‌ بی‌بی‌سی، انتظار می‌رود که حزب راست میانه «آبی و سفید» به رهبر بنی گانتس حدود ۳۲ تا ۳۴ کرسی پارلمان را کسب کند.

بنا بر ارقام منتشر شده، همچنین انتظار می‌رود حزب راستگرای لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو حدود ۳۱ تا ۳۳ کرسی پارلمان را از آن خود کند.

کمیسیون انتخاباتی هنوز نتایج رسمی مقدماتی را اعلام نکرده است.

در انتخابات ماه آوریل امسال، هر چند حزب لیکود بیشترین کرسی‌ها را کسب کرد، بنیامین نتانیاهو در نهایت موفق به تشکیل دولت ائتلافی نشد زیرا نتوانست حدنصاب ۶۱ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان را در اختیار گیرد.

رأی‌گیری در انتخابات رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه برگزار شد و انتظار می‌رود در پی اعلام نتایج رسمی مقدماتی در روز چهارشنبه، رایزنی‌های رهبران احزاب مختلف برای تشکیل دولت بعدی آغاز شود.

برخی ناظران پیش‌بینی می‌کنند که آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق و رهبر حزب راستگرای «اسرائیل خانه ما»، در این مذاکرات نقش سرنوشت‌سازی ایفا کند. لیبرمن هرچند راستگراست اما با بنیامین نتانیاهو اختلافات جدی دارد.

بنیامین نتانیاهو در مبارزات انتخاباتی خود بیش از هر چیز بر امنیت اسرائیل تأکید کرده بود. او هفته گذشته برای جذب رأی جناح راست افراطی وعده داد که اگر مجددا قدرت را در دست بگیرد، بخش‌های مهمی از کرانه غربی رود اردن را ضمیمه اراضی اشغالی کند.

بنی گانتس که فرمانده سابق ارتش است، می‌گوید که اسرائیل پس از یک دهه حکمرانی بنیامین نتانیاهو، به یک رهبر جدید نیاز دارد که به فساد مالی متهم نباشد.

ناظران این انتخابات را نوعی همه‌پرسی درباره شخصیت و عملکرد نتانیاهو می دانند.

رایزنی‌های هیئت مصری برای تثبیت آتش بس در غزه
هم اکنون بخوانید

رهبران حزب لیکود به شدت نگران شکست در این انتخابات کنست هستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا