اعلام «سال فرهنگی ایران و ترکیه»

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به عنوان رییس کمیته فرهنگ و گردشگری بیست‌وهفتمین اجلاس کمسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به همراه رییس جمهوری ایران به آنکارا سفر کرده است، امروز (۲۵ شهریورماه) با محمد نوری‌ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

ابراهیمی‌ترکمان با اشاره به روابط دیرینه فرهنگی ایران و ترکیه تأکید کرد: لازم است با استفاده از ظرفیت بالای فرهنگی موجود دو کشور، مناسبات فرهنگی فی مابین را توسعه دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد اجرای طرح‌ها و اعتماد نو به نقل از برنامه‌های مشترک فرهنگی بین ایران و ترکیه را داد و با اشاره به اهمیت گفت‌وگو در ایجاد تفاهم و همدلی، راه‌اندازی کنفرانس‌های سالانه گفت‌وگوهای فرهنگی در موضوعات مورد علاقه بین دو کشور را مهم تلقی کرد.

وی در ادامه، با اشاره به ظرفیت بالای دو کشور در زمینه فیلم و سینما، پیشنهاد برگزاری هفته‌های فیلم و ساخت فیلم مشترک را داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان سخنانش، پیشنهاد اعلام سال فرهنگی دو کشور به منظور اجرای پروژه‌های متقابل فرهنگی را داد.

آماده همکاری با ایران و گسترش روابط فرهنگی هستیم

محمد نوری‌ارسوی در سخنانی، با استقبال از نامگذاری سال ۲۰۲۱ به عنوان سال فرهنگی بین دو کشور بر تشکیل کمیته مشترک جهت اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی لازم تأکید کرد.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با اشاره به سفرهای مکرر خود به ایران، گفت: تصویری که رسانه‌های غربی از ایران ارائه می‌دهند، واقعی نیست.

نامزدهای بخش ملی جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
هم اکنون بخوانید

وی همچنین، آمادگی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه برای هرگونه همکاری‌ فرهنگی با ایران را اعلام کرد.

در پایان این دیدار مقرر شد گروهی متشکل از معاون وزیر فرهنگ ترکیه و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا نسبت به جمع‌آوری و بررسی طرح‌ها و اعتماد نو به نقل از برنامه‌های فرهنگی مربوط به «سال فرهنگی ایران و ترکیه» تشکیل شود.

انتهای پیام/ص

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا