اشتباه در معرفی «مارگارت اتوود» به‌عنوان برنده بوکر

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین،‌ «‌متیو اسپرلینگ»‌ نویسنده و استاد دانشگاه، روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود عکسی از رمان‌ «وصیت‌ها» در یک کتاب‌فروشی ناشناس منتشر کرد. در این عکس، ‌تصویری از رمان «اردک‌ها،‌ نیوبریپورت»‌ نوشته «لوسی المان»‌ به چشم می‌خورد که  برچسب «نامزد نهایی جایزه بوکر ۲۱۰۹» بر روی جلد آن به چشم می‌خورد. در همین عکس،‌ تصویر رمان «وصیت‌ها»‌ نوشته «‌مارگارت آتوود» ‌را می‌بینیم که برچسب «‌برنده جایزه بوکر ۲۰۱۹»‌ بر روی جلد آن دیده می‌شود.

با این حال، مسئولان جایزه بوکر تاکید کردند که داوران امسال تا پیش از عصر مراسم اهدای جایزه، برای تصمیم‌گیری درباره برنده بوکر ۲۰۱۹ با یکدیگر ملاقات نخواهند داشت.

 یک سخنگوی جایزه بوکر در این‌باره بیان کرد: «می‌توانیم اطمینان بدهیم که برنده جایزه بوکر ۲۰۱۹ تاکنون انتخاب نشده است و تا جلسه داوران در چهاردهم اکتبر نیز برنده این جایزه انتخاب نخواهد شد.»

او افزود: «در مرحله‌ای که نامزدهای نهایی جایزه بوکر اعلام می‌شوند، تعدادی برچسب با عنوان نامزد و برنده جایزه به کتاب‌فروشی‌ها و کتابخانه‌های سراسر بریتانیا توزیع می‌شود. به نظر می‌رسد در کاربرد این برچسب‌های برنده و نامزدهای نهایی اشتباهی صورت گرفته است.»

این سخنگوی جایزه بوکر با اشاره به این که هنوز هویت کتاب‌فروشی‌ای که این اشتباه در آن رخ داده مشخص نشده است،‌ گفت:‌ «ما هنوز این کتاب‌فروشی را شناسایی نکرده‌ایم و به محض شناسایی از این فروشگاه می‌خواهیم تا برچسب برنده جایزه بوکر را از روی کتاب‌های «‌اتوود» بردارد و به جای آن از برچسب نامزد نهایی جایزه برای رمان «وصیت‌ها»‌ استفاده کند.

«مارگارت اتوود» داستان‌نویس کانادایی با رمان «وصیت‌ها» که دنباله‌ای بر رمان معروف «قصه ندیمه» محسوب می‌شود توانسته به جمع نامزدهای نهایی بوکر ۲۰۱۹ راه یابد و نکته قابل توجه این است که این کتاب در زمان انتخاب به عنوان نامزد نهایی، هنوز منتشر نشده بود، اما هیات انتخاب جایزه بوکر این کتاب را شایسته حضور در میان نامزدها دانستند. رمان «وصیت‌ها» در تاریخ دهم سپتامبر به طور همزمان در کتاب‌فروشی‌های کشورهای مختلف توزیع شد.

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، نمود عالمانۀ مطالبات مردم در باب عدالت باشد
هم اکنون بخوانید

«مارگارت اتوود» شاعر، داستان‌نویس و نویسنده هشت کتاب کودک است. او که اکنون یکی از سرشناس‌ترین نویسندگان و منتقدان ادبی کاناداست، جایزه‌های ادبی فراوانی را در کارنامه ادبی خود ثبت کرده است. «اتوود» تاکنون چند بار نامزد دریافت جایزه ادبی «بوکر» شده و یک‌بار در سال ۲۰۰۰ موفق شد برای رمان «آدم‌کش کور» آن را به دست آورد. او در سال ۱۹۸۵ جایزه ادبی «آرتور سی. کلارک» را از آن خود کرد. جایزه دولتی ادبیات کانادا، جایزه «گیلر» و جایزه «ایمپک دوبلین» از دیگر جایزه‌های ادبی هستند که در کارنامه حرفه‌ای «اتوود» به چشم می‌خورند. چندی پیش سریالی با اقتباس از رمان «سرگذشت ندیمه»‌ این نویسنده ساخته شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 9 =

دکمه بازگشت به بالا