وقت آن رسیده که مسئله شفافیت در کشور به یک ارزش تبدیل شود


وقت آن رسیده که مسئله شفافیت در کشور به یک ارزش تبدیل شود

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در خصوص طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«نزدیک به یک سال است که مسئله شفافیت آرا نمایندگان مجلس در محافل سیاسی و رسانه‌ای مورد بحث جدی قرار گرفته است و نهایتاً در جلسه روز سوم شهریور ماه، دوفوریت طرح شفافیت آرا نمایندگان با ۶۹ رای موافق، ۱۰۳ رای مخالف، ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در جلسه آن روز مجلس تصویب نشد.

جمعیت ایثار گران انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر لزوم و ضرورت این شفاف‌سازی نکاتی را خاطر نشان می‌سازد:

بخش قابل توجهی از مشکلات فعلی کشور در عرصه قانون‌گذاری و تصویب طرح‌هایی که ضمانت اجرا و نتایج خوبی را بدنبال نداشته است دقیقا مربوط  به کم‌توجهی تعدادی از نمایندگان نسبت به عواقب و نتایج لوایح مذکور است و قانون شفاف‌سازی آراء باعث می شود نمایندگان محترم نسبت به مسئولیت خود در قبال طرح‌ها و لوایح اهتمام بیشتری داشته باشند و پذیرای نتایج مترتب بر این قوانین باشند.

اطلاع مردم از عملکرد و رفتار نمایندگان از حقوق مسلم مردم محسوب می‌شود و کوتاهی در تصویب این قانون مستقیماً موجب نقض حقوق شهروندی و حقوق عمومی مردم محسوب می‌شود، طبیعی است این قانون شامل موارد خاص و مسائل امنیتی نمی‌باشد.

گفتنی است برچسب سیاسی‌زدن به این طرح و توهین به کسانی که از این طرح دفاع کرده‌اند از چشم تیزبین مردم پنهان نمی‌ماند و در زمان مقتضی مردم عزیز کشور در مورد آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

محموله کمک‌های ایران و عراق وارد فرودگاه دمشق شد
هم اکنون بخوانید

با توجه به نزدیک‌شدن به ایام انتخابات دوازدهمین دور مجلس شورای اسلامی تصویب این طرح موجب می‌شود آن دسته از کسانی که توان مطالعه طرح‌ها و لوایح چندصدصفحه‌ای را ندارند و یا از بینش کافی برای مشارکت در فرایند قانون گذاری در کشور برخوردار نیستند شوق و رغبت خود را برای ورود به این عرصه از دست بدهند و اجازه دهند تا مجلس به معنای واقعی عصاره ملت باشد.

در پایان جمعیت ایثارگران تاکید می‌کند وقت آن رسیده است که مسئله شفافیت در کشور در همه عرصه‌ها به یک ارزش تبدیل شود و هر گونه ساز مخالف در خصوص شفاف‌سازی گناهی نابخشودنی و بی‌انصافی در حق ملت محسوب می‌شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا