عرضه محلول ضدعفونی کننده با قدرت ۱۰ برابر بیشتر از کلر و بدون تولید مواد سرطان‌زا

محمد شاکری، مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا، محصولات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان را تولید ضد عفونی‌کنندگان صنایع غذایی و آشامیدنی دانست و گفت: محلول‌های ضد عفونی تولید شده دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی کاربرد این محلول‌ها را برای آب شرب، سبزیجات و گوشت دانست و یادآور شد: دو قاشق چای خوری از محلول قرص ضد عفونی کننده را می‌توان در داخل ۳ لیتر آب، حل و گوشت مرغ و یا سبزیجات را در آن به مدت ۵ دقیقه غوطه‌ور کرد که پس از بیرون آوردن ماده غذایی از این محلول و شست‌وشو می‌توان از آن استفاده کرد.

شاکری با تاکید بر اینکه ضد عفونی کردن گوشت مرغ با این روش منجر به کاهش بوی نامطبوع آن می‌شود، خاطر نشان کرد: این ماده ضدعفونی کننده از بین برنده طیف وسیعی از باکتری‌ها، قارچ‌ها، میکروب‌ها و تخم انگل‌ها و ویروس‌ها است؛ ضمن آنکه این محصول عملکرد مناسبی در باکتری‌های بیماری‌زای آبزیان از خود نشان داده است.

وی با تاکید بر اینکه این محلول ضد عفونی‌کننده دارای قدرت میکروب‌کشی بوده و ویژگی ضد عفونی‌کنندگی آن ۱۰ برابر بیشتر از کلر است، خاطر نشان کرد: این محلول دارای سرعت اثرگذاری بالایی است و هنگام واکنش، هیچ گونه محصول جانبی مضری تولید نمی‌کند و عملکرد آن مستقل از PH و مواد شیمیایی آلی است و تنها ترکیبی است که مواد “فنلی” موجود در آب را از بین می‌برد و PH مناسب این محصول باعث عملکرد بسیار مطلوب برای گندزدایی کردن انواع گوشت‌ها، میوه‌ها و سبزیجات می‌شود.

به گفته وی، این محلول برای گندزدایی میوه‌هایی با پوست نازک مانند انواع توت‌ها، تمشک‌ و انگور مناسب است، به گونه‌ای که تنها عوامل بیماری‌زا را از سطح میوه نابود می‌کند و به دلیل عدم نفوذ به بافت میوه‌ها و سبزیجات هیچ گونه مسمومیتی در پی نخواهد داشت و بر خلاف ضد عفونی کننده‌هایی مانند ازن و کلر ترکیبات سرطان‌زا مانند آلدئیدها، برمات‌ها، هالومتان‌ها، هالواسیدها، کلرات‌ها، کلرفنل‌ها و کلرو آمین‌های آزاد تولید نمی‌کند.

کسب و کارهای کوچک زودتر به پول می‌رسند
هم اکنون بخوانید

این محقق، پایه فرمولاسیون این محلول را “دی‌اکسید کلر” ذکر کرد و ادامه داد: ضد عفونی کردن سینی‌های سلف سرویس‌ها از دیگر کاربردهای این محلول به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: پاکسازی تمامی ویروس‌ها، باکتری‌هاو میکروارگانیسم‌ها ی بیماری‌زا، باقی ماندن در آب تا ۲۴ ساعت در مقایسه با ماندگاری حداکثر ۶ ساعته کلر، قابلیت انحلال ۱۷ برابری نسبت به کلر و عدم تولید مواد سرطان‌زا از مزایای این محلول به شمار می‌رود.

شاکری خاطر نشان کرد: این محلول را می‌توان در آب آشامیدنی، استخرها و آکواریوم‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها، صنایع غذایی، بیمارستان‌ها و صنایع زیست محیطی به کار برد. 

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا