رویارویی موافقان و مخالفان بریگزیت در خیابان‌های لندن

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طرفداران بریگزیت و طرفداران ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا روز شنبه در مقابل دفتر نخست‌وزیری در لندن تجمع کردند. این راهپیمایی‌ها به طور کلی در آرامش برگزار و تنها منجر به درگیری‌های بسیار اندکی میان پلیس و معترضان شدند.

یکی از گروه‌های معترض حامی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا خواستار استعفای فوری بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به دنبال آشوب سیاسی شد که بر دوران کوتاه وی در دفتر نخست وزیری سایه افکنده در حالیکه یکی از گروه‌های حامی بریگزیت شعارهایی همچون «قانون بریتانیا» و “هم اکنون از اروپا خارج شویم” سر دادند.

سازمان دهندگان و حامیان راهپیمایی حامی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا از گروه «اروپای دیگر ممکن است» مخالفت خود را با آنچه که آن را «کودتای دولت» توسط یک دولت انتخاب نشده می‌دانند، صریحا ابراز کردند.

آنها گفتند: این دولت  انتخاب نشده به دموکراسی انگلیس حمله می‌کند تا بتواند اعتماد نو به نقل از برنامه بریگزیت خود را پیش ببرد.

این معترضان کل روز شعار سر می‌دادند و اعتماد نو به نقل از برنامه آنها شامل سخنرانی افراد مختلف از جمله دایان ابوت یکی از اعضای پارلمان از حزب کارگر و چندین تن از اعضای حزب سبز انگلیس بود.

این راهپیمایی پس از چند ساعت با راهپیمایی به طرف میدان ترافلگار در مرکز لندن پایان یافت؛ جایی که افسران پلیس مجبور شدند معترضان را از راهپیمایی مخالفان که توسط حامیان بریگزیت سازماندهی شده بود جدا کنند.

این راهپیمایی‌ها در حالی برگزار شدند که بوریس جانسون برای شکست‌های بیشتر طی روزهای آینده آماده می‌شود.

سفر وزیر خارجه قطر به مصر برای اولین بار از سال ۲۰۱۷
هم اکنون بخوانید

انتظار می‌رود اعتراضات بیشتری در ماه جاری میلادی در سراسر انگلیس توسط هر دو طرف برگزار شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا