کاهش نرخ اشتغال، مساله اصلی ترامپ برای رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، بر اساس داده‌های فدرال، ۱۳۰ هزار شغل به سختی در اوت به جامعه کاری آمریکا اضافه شد که انتظارات اقتصاددان‌ها را به دلیل تداوم کاهش نرخ اشتغال در بازار کار برآورده نکرد، در حالیکه بازار کار ایالات متحده همچنان با کاهش روبروست.

بازار کار یکی از اولویت‌های اساسی برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست که تلاش می‌کند تا بار دیگر به پشتوانه استحکام اقتصاد ایالات متحده بتواند پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود. اما نارضایتی از گزارش اشتغال اوت تهدیدی برای ترامپ است.

این گزارش در حالی منتشر شد که دولت ترامپ و چین تلاش می‌کنند تا مذاکرات تجاری را پس از یک سال اعمال تعرفه‌های دو طرفه از سر بگیرند.

مذاکرات در سطح معاونان قرار است اواخر ماه جاری میلادی و با امید به گشایش دری برای نشست در سطح مقام‌های عالی رتبه در اکتبر آغاز شود. اما ۱۴ ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ترامپ با یک راه باریک برای دستیابی به آتش بس با چین روبرو شده که می‌تواند آمریکا را از لبه رکود اقتصادی دور کند؛ در حالی که کارشناسان تجاری فرصت برای یک توافق جامع را رد می‌کنند، ایالات متحده و چین ممکن است به دنبال یک توافق کوچکتر برای کاهش تنش‌ها و تعرفه‌های گمرکی باشند. ناکامی در انجام چنین کاری ممکن است هم اقتصاد آمریکا را از مسیر خود منحرف کند و هم ترامپ را در موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری ناکام بگذارد.

ترامپ همچنان در مواجهه با فشارهای فزاینده برای پایان دادن به نبرد تجاری با چین مقاومت می‌کند و خطرات آن برای اقتصاد را کم اهمیت جلوه می‌دهد. رئیس جمهوری آمریکا دائما هشدار داده که پکن منتظر توافق با رئیس جمهوری بعدی آمریکا نمی‌شود و تاکید می‌کند که اقتصاد آمریکا به قدر کافی قوی هست که با چین نبرد داشته باشد.

نیمه افراشته شدن پرچم لبنان در مقرهای ریاست‌جمهوری و نخست‌وزیری لبنان
هم اکنون بخوانید

آزمون دیگر برای بازار کار آمریکا اکتبر است، زمانیکه ترامپ قرار است تعرفه‌های گمرکی را بر ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی از ۲۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا