تمدید فراخوان «شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر»

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، ابراهیم حیدری اظهار کرد: ۲۰۶ شهر کشور اعتماد نو به نقل از برنامه‌های‌شان را برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ وهنر ارسال کردند. حوزه‌های موضوعی هنرهای تجسمی، هنرهای صناعی و سنتی، ادبیات، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، موسیقی و مد و لباس بیشترین و سینما، چاپ و بسته‌بندی، رسانه و مطبوعات و بازی‌های رایانه‌ای کمترین درخواست را به خود اختصاص داده‌اند.

دبیر اجرایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر افزود: با توجه به استقبال شهرهای مختلف کشور و درخواست مدیران شهرها مهلت ارسال فرم‌ها به دبیرخانه بنا به مصوبه شورای اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی تا ۲۵ شهریور ماه تمدید شده است و انتظار می‌رود مشارکت شهرها افزایش داشته باشد.

مدیرکل دفتر مطالعات و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی فرهنگی وکتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از اجرای شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را کمک به اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی برای توسعه پایدار، مشارکتی و مبتنی بر رویکرد آمایشی در شهرها و مناطق فرهنگی ایران خواند و بیان کرد: کشف، جذب و پرورش فعالیت‌ها و حمایت از پیشنهادهای نو، خلاقانه، اثربخش، و پایدار بومی، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در سطح محلی و بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی ـ اسلامی ، تمرکززدایی در امور فرهنگی و هنری و تقویت ظرفیت‌های مردمی در فرهنگ، تبادل تجربه‌ها و دانش بومی در میان شهرهای مختلف ایران، توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر و کمک به بهبود کسب‌ و کارهای فرهنگی هنری و صنایع خلاق از دیگر اهداف این شبکه است.

سینا ذکایی با «طهران، باران بهاری» روی صحنه می‌رود
هم اکنون بخوانید

حیدری خاطرنشان کرد: در مرحله دوم، پس از ثبت درخواست اولیه از کارشناسان، فعالان و مدیران به نمایندگی از هر شهر دعوت خواهد شد که برای شرکت در دوره‌های کارگاهی تخصصی و بحث و تبادل نظر درباره اصول و شیوه‌های توسعه رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری شرکت کنند. در مرحله سوم، پس از بازگشت نیروهای آموزش‌دیده،  هر شهر اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را برای توسعه رشته اعلام‌شده تدوین و به دبیرخانه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ارسال می‌کنند و هیئت داوران شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران، بر اساس شاخص‌های مشخص، از میان پرونده‌های رسیده، شبکه‌های شهرهای خلاق هر حوزه موضوعی را شناسایی و طی مراسمی معرفی می‌کند.

او همچنین گفت: شهری که به عنوان شهر خلاق در یک حوزه موضوعی معرفی شود، علاوه بر عنوانی که دریافت می‌کند، محور فعالیت‌های فرهنگی و هنری عمده ملی قرار خواهد گرفت و برای تصدی دوباره این عنوان باید اعتماد نو به نقل از برنامه‌های تازه‌ای را برای شرکت در رقابت‌های جدید ارائه دهد.

 انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا