لزوم بازنگری قانون "تغییر کاربری در استان‌های گرمسیری"

به گزارش ایسنا، میرزاییان در بیست و دومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود ضمن قدردانی از همکاری استاندار اصفهان با جامعه شورایی استان اصفهان گفت: شهرستان نطنز دارای مردمانی انقلابی است و به عنوان پایتخت هسته‌ای ایران هنوز مشکل آب شرب دارد که امیدواریم با همکاری وزارت نیرو و تأمین اعتبارات نسبت به تکمیل لوله‌گذاری مسیر آب از نطنز تا سد زاینده‌رود اقدامات لازم انجام شود.

وی درباره مقبره آقا علی‌عباس (ع) در جوار شهر بادرود و دستور داده شده جهت مشکلات زائران این آستان نیز گفت: هیأت دولت نیز در اردیبهشت‌ماه سال ۹۶، ۱۰ میلیارد تومان جهت هزینه زائرسرا به این آستان اختصاص داد، اما تاکنون فقط یک میلیارد اختصاص یافته است؛ لذا از اوقاف می‌خواهم پس از سه سال حداقل کوچکترین پیگیری در این خصوص را انجام دهند تا مشکل زائرسرای این آستان حل و فصل شود.

وی ادامه داد: ۱۰ درصد از نذورات آستان به سازمان اوقاف واریز می‌شود. لذا امیدواریم شاهد توسعه اقدامات عمرانی و فرهنگی بیشتری در این آستان باشیم.

نماینده مردم استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه ۱۰ کیلومتر از جاده کاشان و آران و بیدگل هنوز بلاتکلیف مانده است، افزود: هنوز کار ۱۸ کیلومتر از جاده حوزه شهر بادرود باقی مانده است که متأسفانه شاهد بروز تصادفات بسیاری در این مسیر هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکل مسکن و ازدواج جوانان در این استان اشاره کرد و افزود: با اصلاح قانون تغییر کاربری، مقرر شده که ۸۰ درصد ارزش زمین‌های کشاورزی به حساب خزانه واریز شود که این از موانع تغییر کاربری حوزه شهری است؛ چراکه در سه سال اخیر رشد مسکن به افزایش ۳۰۰ درصدی رسیده است؛ در حالی که دولت‌های قبلی به دنبال احداث مسکن مهر به طور محسوس توانستند موجب کاهش قیمت مسکن شوند.

تایید امکان انتقال کووید۱۹ از انسان به برخی حیوانات
هم اکنون بخوانید

وی تأکید کرد: آیا احداث ۵۰ متر اتاق کارگری در باغات خشک شده تغییر کاربری است که کشاورزان مظلوم را با قوه قضاییه درگیر می‌کنید. در حالی که لازم است این قانون تغییر کاربری در استان‌های گرمسیری و خشک اصلاح شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هجده =

دکمه بازگشت به بالا