سریع‌ترین رشد در میزان سازگاری با موازین اسلامی

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بر این مبنا، نشریه بین‌المللی بنکر رشد دارایی‌های مؤسسات کاملا اسلامی و مؤسسات با باجه‌های اسلامی را مورد بررسی قرار داده است که بر اساس آن بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان بانک کاملاً اسلامی با ۶۱.۱ درصد رشد و ۳ هزار و ۸۷۸ میلیون دلار دارایی منطبق بر شریعت، در رتبه اول بانک‌های ایران و رتبه برتر مؤسسات کاملاً اسلامی دنیا قرار گرفت.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف جذب و تخصیص منابع قرض‌الحسنه با سرمایه اولیه ۱۵ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۸۶ تأسیس شد و در حال حاضر ۵۳۰ شعبه این بانک در سراسر کشور مشغول اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان واقعی جامعه می‌باشد.

این بانک از بدو تأسیس تاکنون بالغ‌بر ۵ میلیون و ۱۴۲ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش ۴۱۲ هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است که نزدیک به ۲ میلیون فقره این تسهیلات به اعتبار ۱۸۹ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۷ و پنج ماه نخست سال ۱۳۹۸ پرداخت‌شده است.

نسبت مطالبات به مصارف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طول مدت فعالیت آن حدود یک درصد است و مانده منابع آن با اعتماد و استقبال مردم از خدمات و طرح‌های تسهیلاتی متنوع بانک بالغ‌بر ۲۱۴ هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال است.

با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر جامعه، این بانک در سال ۹۶ از ۸۲ درصد و در سال ۹۷ از ۵۵ درصد رشد منابع قرض‌الحسنه بهره‌مند شده است و منابع بانک در ۵ ماه نخست سال جاری نیز بالغ‌بر ۲۶ درصد رشد داشته است.

آخرین وضعیت سه کارخانه از زبان معاون دادستان
هم اکنون بخوانید

لینک دریافت فایل « برترین مؤسسات مالی اسلامی جهان در سال ۲۰۱۸ »

انتهای رپرتاژ آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا