تکمیل بیمارستان‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد تا پایان سال ۹۸

به گزارش ایسنا، ایرج حریرچی در جلسه شورای درمان استان تهران در جمع پایگاه خبریان گفت: شهرستان‌های اطراف تهران از متوسط کشوری در حوزه سرانه تخت بیمارستانی وضعیت پایین‌تری دارند. در شهر تهران نیز به دلیل مشکلاتی که در ارجاع بیماران وجود دارد و علاقه مردم برای پیگیری امور درمانی خود در پایتخت به لحاظ دسترسی به تخت‌های بیمارستانی و حتی پزشک و جراحان متخصص دچار مضیغه هستیم. در حقیقت پایتخت محل ارجاع بیماران کل کشور است.

وی ادامه داد: با اعلام وزیر بهداشت در نشستی با استاندار تهران برای تخت‌های بیمارستانی در تهران و عقب افتادگی که در این حوزه وجود دارد تدبیری اندیشیده شد تا پروژه‌هایی که با پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصد روبرو هستند تا پایان سال ۹۸ و یا حداکثر برخی از آنها تا پایان سال ۹۹ به ویژه در شهرستان‌های اطراف تهران در اولویت تکمیل قرار گیرند و از شرمندگی مردم تهران در بیاییم.

معاون وزیر بهداشت در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تجهیزات و پرسنل از سوی وزارتخانه برای بیمارستان‌هایی که امسال در تهران تکمیل می‌شود پیش بینی شده است افزود: در هیچ یک از این بیمارستان‌ها به محض تکمیل مشکلی به لحاظ تجهیزات و پرسنل نخواهیم داشت.

حریرچی در خصوص فرسودگی بیمارستان‌های دولتی در تهران نیز گفت: موضوع فرسودگی بیمارستان‌های تهران در دستور کار جلسه امروز نبود اما فرسودگی تخت‌های بیمارستانی عمدتا از محل طرح تحول تامین شده و برخی از بیمارستان‌ها که در آنها اقدام موثری انجام نشده به این دلیل است که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیستند لذا به جای نوسازی باید جایگزین شوند.

تاکید اعضای شورا بر لزوم برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا