بانکها به بازار بورس روی بیاورند

به گزارش ایسنا، فرهاد دژپسند عصر امروز (۹ شهریور) در جلسه‌ای با حضور فعالان بازار سرمایه با بیان اینکه هزینه‌های حاکمیتی در همه جای دنیا از طریق درآمدهای مالیاتی تامین می‌شود، اظهار کرد: من از یک طرف به عنوان وزیر دارایی باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش درآمدهای مالیاتی باشم و از طرف دیگر به عنوان وزیر اقتصاد، باید به دنبال تقویت بازار سرمایه به عنوان پشتوانه اقتصاد کشور باشم.

دژپسند با تاکید بر اینکه اعطای تخفیف های مالیاتی کار ساده ای نیست، ادامه داد: به همین دلیل است که مجلس شورای اسلامی باید درباره وضع و معافیت مالیاتی یا تعیین نرخ مالیات تصمیم بگیرد.

وزیر اقتصاد با ابراز امیدواری نسبت به آینده بازار بورس، اظهار کرد: بورس نشان داد که می تواند یک روند پایدار و رو به رشد داشته باشد، هرچند معتقدم که این بازار هنوز با سهمی که باید در تامین مالی اقتصاد کشور ایفا کند، فاصله دارد.

دژپسند با تاکید بر اینکه در شرایط جنگ اقتصادی و حجم بالای نقدینگی، موثرترین راه برای تامین سرمایه، بازار بورس است؛ ادامه داد: در این حوزه باید آموزش ها و آگاه‌سازی های لازم انجام شود تا کسی که به این بازار قدم می گذارد بداند که این حوزه چه مقدمات و الزاماتی دارد.

او همچنین با بیان اینکه بانک های کشور باید برای رهایی از بنگاهداری به بازار بورس روی بیاورند، گفت: هرچند شورای عالی بورس سعی می کند تا فعالین این حوزه از خطر دور باشند اما واقعیت این است که هرکسی که به این حوزه وارد می شود باید درصدی از ریسک را هم بپذیرد.

انتشار نقشه مصرف برق با ۹ استان و ۳ کلانشهر قرمز
هم اکنون بخوانید

در ادامه این نشست نیز امیدعلی پارسا _رئیس سازمان امور مالیاتی _ با بیان اینکه نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی در کشور بالاتر از ۸ درصد است، گفت که همه درآمدهای دولتی چیزی در حدود نصف حقوق پرداختی به کارکنان کشور است که این به معنای فرار و معافیت های مالیاتی گسترده در اقتصاد است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا