سوداگری در کالبد شهر تجلی یافته است

به گزارش ایسنا، محمد سالاری عصر امروز در نخستین نشست فصلی کمیته‌های نمای مناطق با بیان اینکه می‌بایست جشنواره انتخاب نماهای برتر، طراحان برتر و … در شهرداری تهران احیاء شود، گفت: متاسفانه سوداگری در کالبد شهر تجلی یافته است و به همین دلیل ضرورت دارد که شهرداری‌های مناطق در حوزه نما فعالتر باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های مناطق با نما فرصتی برای درآمدزایی دارند و باید فضا به سمتی برود که شهروندان در راستای تحقق نظارت همگانی در حوزه نما حساس‌تر باشند گفت: متاسفانه فرآیند تصمیم گیری در کمیته نما مبتنی بر صلاحیت نیست و نتوانستند کارشناسان در تصمیم گیری‌ها به اجماع برسند و اختلاف نظرهای جدی سبب شده که خروجی کمیته‌های نما با شرایط مطلوب فاصله داشته باشد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه طراحان نما از تصمیم گیری‌های کمیته نمای مناطق گلایه دارند و آن را بد و غیر قابل پذیرش می‌دانند، گفت: به همین دلیل برخی از برندها در شهر ما توانسته‌اند که حوزه ماموریتی طراحان شهری را بربایند .

سالاری با بیان اینکه قرار بود شهردار تهران شورای ارتقای کیفی تهران را فعال کند، گفت: در ذیل این شورا کمیته‌های نما و بسیاری از کمیته‌های دیگر فعالیت می‌کردند و می‌توانستیم به یک تصمیم جمعی در مورد ساختمان‌های تهران برسیم اما هنوز محقق نشده است.

انتهای پیام

ویدئو / ده‌ها کشته و هزاران زخمی در انفجارهای مهیب بیروت
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + پنج =

دکمه بازگشت به بالا