انصاری: مدیران شجاع برای خروج از بحران‌های فعلی انتخاب شوند

غلامرضا انصاری درگفت‌و گو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که «اولویت‌های دولت در دو سال باقی مانده از عمر فعالیتش چه باید باشد»،‌ اظهار کرد: به نظر من دولت بویژه شخص رئیس‌جمهور باید بازگشتی به شعارهای انتخاباتی خود داشته باشند. باید ببیند چند درصد از این شعارها را اکنون به یاد دارند و چند درصد آن را اجرا کردند.

وی معتقد است: شعارهایی که در دور دوم انتخابات مطرح شد کنار گذاشته شد؛ بازنگری در این موضوع از الزاماتی است که می تواند بستر مشارکت را در انتخابات ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ مهیا کند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: انتخاب مدیرانی با شاخصه شجاعت ، جسارت وکارآمدی برای خروج از بحران‌های فعلی چه در بحث‌های سیاسی و اقتصادی و چه در حوزه‌های اجتماعی وفرهنگی باید در دستور کار قرار بگیرد.

انصاری تاکید کرد: برخورد مقطعی با فساد مثل تجویز مسکن برای بیمار سرطانی است. به طور یقین برای جلوگیری از آثار ویرانگر فساد باید چند حرکت اساسی رد تصمیم گیری‌های کلان صورت بگیرد.

وی گفت: آزادی کامل وجامع مطبوعات و رسانه‌ها می‌توانند به مثابه نورافکن قوی درتاریک خانه های فسادبوده ومنتقد دولت باشند، آن‌ها باید آزادی پس از نقد نیز داشته باشند و این امر را نظام باید برای همه نخبگان و اصحاب رسانه مهیا وتضمین گردد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب سپس به نقش سازمان‌های مردم نهاد در ایجاد ارتباط میان دولت و مردم اشاره کرد و گفت: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند جنبه‌های مغفول مانده فساد را سامان دهند.

وی سپس خاطرنشان کرد: آزادی‌های سیاسی برای احزاب سیاسی و کنشگران نکته دیگری است که دولت باید به ان توجه کند. احزاب سیاسی باید بتوانند با جسارت و شجاعت در اعتماد نو به نقل از برنامه‌های مختلف جامعه حضور داشته باشند تا بر اساس کار کارشناسی هم نقد منصفانه‌ای ارائه دهند و هم به حرکت‌های کند سرعت ببخشند.

نامی بهتر از «پاکسازی سیاسی» نمی‌توان برای عملکرد هیات‌های اجرایی و هیات‌های نظارت انتخابات شوراها گذاشت
هم اکنون بخوانید

انصاری آشتی ملی و ایجاد بستر گفت‌وگو میان همه احزاب و جناح‌ها را ضرورت دیگری خواند که دولت باید در دوسال باقی مانده از عمرش به آن توجهه کند.

وی در پایان گفت: آخرین مورد که جزو بخش‌های مورد توجه خود دولت هم است؛ بخش دیپلماسی و تعاملات بین المللی است. این موضوع خود را در برجام نشان داد که بحث، گفت‌وگو و استفاده از ابزار دیپلماسی در مبادلات بین‌الملی بحران‌های نظام را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 18 =

دکمه بازگشت به بالا