الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه فضای سبز شهر تهران

به گزارش ایسنا، زهرا صدر اعظم نوری در یکصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی ایجاد سامانه اطلاعاتی فضای سبز این شهر گفت: فضای سبز در شهر تهران در معابر شهری بیشترین فضای شهر را به خود اختصاص داده، اطلاعات مربوط به فضای سبز تهران به صورت مکان محور نیست و همین امر ضرورت ایجاد سامانه فضای سبز را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: قانون مسئولیت نگهداری فضای سبز را بر عهده شهرداری تهران گذاشته لذا شهرداری موظف است شناسنامه الکترونیک درختان در فضای عمومی را ایجاد کند. شهرداری ۱۲۳ ناحیه  و تعداد زیادی بوستان دارد، لذا رسیدگی به فضای سبز به صورت قراردادی به افرادی سپرده شده است و عرصه‌ای بیش از ۱۶۰ میلیون متر مربع را شامل می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در بودجه سالانه رقمی که برای نگهداشت فضای سبز تعیین شده ۹۵۰ میلیارد تومان بوده، افزود: اگر بودجه سازمان پارک‌ها را هم به این رقم اضافه کنیم حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود از این عدد حدود ۶۵ درصد صرف حقوق پرسنل و ۳۵ درصد صرف فضای سبز می‌شود.

وی افزود: تاکنون حدود ۸۰ درصد اعتبارات این بخش تخصیص داده شده است، تعداد ۱۸ هزار نیروی کارگری در حوزه فضای سبز داریم که این عدد قابل تاملی است و باید بررسی کاملی در این حوزه انجام شود. ما بررسی کردیم و متوجه شدیم برخی از این ۱۸ هزار نفر که برایشان صورت وضعیت اخذ حقوق صادر شده اصلا در این حوزه کار نمی‌کنند. باید براساس تکالیفی که شورای شهر برای شهرداری تعیین کرده موضوع سامانه فضای سبز شهر تهران الزام آور شود.

تخصیص ۷۲۵ میلیارد برای استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس
هم اکنون بخوانید

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این جلسه و در جریان بررسی طرح الزام شهرداری به ایجاد سامانه شفافیت فضای سبز شهر تهران فرجود مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران گفت: ما در سال گذشته اطلاعات فضای سبز مناطق و بوستان‌ها را احصا کردیم. آنچه که امسال باید انجام شود این است که ریز متر یک فضای سبز را استخراج کنیم تا حدود احجام به دست بیاید.

وی افزود: سامانه مورد نیاز ظرف سه تا چهار ماه آماده خواهد شد و تخمین زدیم که برداشت میدانی تمام فضای سبز حدود ۲۴ ماه زمان نیاز دارد. فضای رفت و روب شهری هم پیش از این در سامانه‌ای شفاف شد و باعث کاهش شش میلیاردی هزینه‌ها شد.

وی ادامه داد: به نظر ما با شفاف سازی فضای سبز در سامانه می‌توان حدود ۱۰ درصد از هزینه‌های نگهداشت را کاهش داد.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 1 =

دکمه بازگشت به بالا