بررسی طرح تامین منابع مالی شوراهای بخش، شهرستان و استان در کمیسیون شوراها

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: طرح تامین منابع مالی شوراهای اسلامی بخش، شهرستان و استان از طرف شورای عالی استان‌ها به کمیسیون ارجاع شده بود که با حضور رئیس شورای عالی استان ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: ما برای شوراهای اسلامی روستا و شهر منابع مالی مشخص داریم و منابع مالی شورای اسلامی روستاها از طریق دهیاری‌ها و شوراهای شهر نیز از طریق شهرداری‌ها تامین می شود ولی برای شوراهای بخش و شهرستان و استان‌ها منابع مالی ثابتی وجود ندارد. این افراد برای جلسات باید در مرکز استان و شهرستان حضور یابند و تاکنون از جیب خود هزینه می کردند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: قرار بر این شد کمیته ای در کمیسیون متشکل از نماینده وزارت کشور، شورای عالی استان و سه تن از نمایندگان تشکیل شود و تا هفته آینده این طرح را بررسی کرده و برای حق جلسه، حق ماموریت و هزینه سفر اعضای شورای بخش، شهرستان و استان منابعی تعیین شود. از سوی دیگر قرار شد آئین‌نامه از طرف شورای عالی استان‌ها با همکاری وزارت کشور تهیه شود و در نهایت به تصویب هیئت دولت برسد.

وی در ادامه تاکید کرد: بحث تحقیق و تفحص از فروش سهمیه سوخت مرزنشینان و میزان درآمد حاصله و نحوه توزیع و هزینه درآمدها از محل فروش سوخت توسط سازمان همیاری‌ها و دهیاری‌ها مطرح بود که قرار بر این شد یک کمیته در کمیسیون امور داخلی تشکیل شود و مکاتبه‌ای با سازمان همیاری‌ها و پخش مواد نفتی و تعاونی مرزنشینان صورت گیرد و تصویب نامه هیات وزیران نیز مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت گزارش به کمیسیون ارائه شود.

اعلام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در تعطیلات پیش‌رو
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا