از هجمه‌ها علیه پزشکان تا ویلاهای آسانسوردار در ارتفاعات کلاردشت

به گزارش ایسنا، امروز در سرویس اجتماعی ایسنا حدود ۵۰ خبر، مصاحبه و گزارش ارسال شده است که گزیده‌ای از مهمترین این اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می‌آید:

وزارت کشور صدور مجوز مجمع ملی خیرین ازدواج را تسهیل می‌کند

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: وزارت کشور نه تنها مشکلی با صدور مجوز مجمع ملی خیرین ازدواج ندارد بلکه به دنبال تسهیل آن نیز است.

کمال اکبری در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: مجمع خیرین ازدواج به دو دسته استانی و ملی تقسیم می‌شود.مجوز مجمع استانی خیرین ازدواج در حدود ۱۴ استان صادر شده است و برای حدود سه استان نیز این مجوز در حال صدور است و استان‌های دیگر نیز هنوز اعلام نکرده‌اند.

نمره ۱۵ آقای رئیس به شورای ۲ساله!

رئیس شورای شهر تهران در آستانه سومین سال فعالیت شورای شهر پنجم به عملکرد مدیریت شهری نمره ۱۵ داد و گفت: در توسعه حمل ونقل عمومی، نوسازی بافتهای فرسوده و مقابله با آسیب‌های اجتماعی نتوانسته‌ایم مطالبات به حق مردم را پاسخ کافی بدهیم.

محسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فراز و نشیب‌های فعالیت دو ساله شورای ۲۱ نفره پنجم در تهران در آستانه سالگرد آغاز به کار، گفت: اگر عملکرد شورای شهر را بخواهیم در چارچوب اختیارات و وظایف قانونیش بررسی کنیم، باید گفت که قابل دفاع یا قابل قبول است، اما اگر بخواهیم در مورد عملکرد مجموعه مدیریت شهری قضاوت کنیم، نمی‌توانیم به بخشی از انتقاداتی که به عملکرد مدیریت شهری که شورای شهر بخشی از آن است پاسخ قانع کننده بدهیم.

ماجرای واردات لوازم آرایشی با پولِ دارو

رئیس سازمان غذا و دارو درباره برخی اظهارات مبنی بر واردات لوازم آرایشی بهداشتی با ارزِ دارو، توضیح داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا شانه‌ساز در حاشیه هجدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران با حضور در جمع پایگاه خبریان درباره وضعیت واردات مواد اولیه دارویی، گفت: در حوزه نقل و انتقالات مالی برای واردات مواد اولیه هیچ گشایشی حاصل نشده است. البته توانمندی و تجربه سیستم مالی و دارویی ما افزایش یافته است. به هر صورت و با لطف خدا در حال حاضر داروی مردم به خوبی تامین می‌شود و تعداد اقلام کمبود دارویی روز به روز در حال کاهش است.

هجمه‌های هدف‌دار علیه پزشکان / اخطار وزیر بهداشت به مجلس

هجمه‌های سازمان یافته علیه پزشکان، اخطار وزیر بهداشت درباره افزایش ظرفیت‌های پزشکی و بروز پدیده پزشکان بیکار، مالیات جامعه پزشکی، مرگ و میر تهرانی‌ها به دلیل ذرات معلق و آلودگی هوا و … از جمله مباحث مطرح در مراسم روز پزشک بود.

به گزارش ایسنا، در این همایش که در سالن همایش‌های برج میلاد و با حضور وزیر بهداشت، رییس جهاد دانشگاهی، شهردار تهران، رییس کمیسیون بهداشت مجلس و جمعی از پزشکان و دست‌اندرکاران نظام سلامت برگزار شد، دکتر محمدرضا ظفرقندی – رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به آنچه که برخی هجمه‌های “سازمان یافته” علیه جامعه پزشکی خواند، گفت: قطعا ما هم خالی از اشکال نیستیم، اما گاه شاهد هستیم مناظره‌هایی مانند مناظره‌های ۱۰ سال پیش در تلویزیون پخش می‌شود و بدون داشتن اطلاعات تخصصی، درباره افزایش ظرفیت‌های پزشکی دانشگاه‌ها اظهارنظر می‌کنند و پس از آن، این موضوع ظرف مدت کوتاهی در مجلس شورای اسلامی نیز مورد بحث قرار می‌گیرد.

از جنجال علیه پزشکان دست بردارید / فکر سلامت مردم باشید
هم اکنون بخوانید

آخرین روند وصول ۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق شده شستا

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آخرین اقدامات انجام شده برای وصول مطالبات معوق شده شستا را تشریح کرد.

مصطفی سالاری در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین اقدامات انجام شده برای وصول مطالبات معوق شده شستا اظهار کرد: بخشی از پرونده‌ها قضایی شده و از سوی شستا در حال پیگیری است.

آغاز رتبه‌بندی سازمان‌های مردم نهاد ۲۹ استان کشور از مهرماه

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از آغاز مرحله نهایی رتبه‌بندی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان ۲۹ استان از مهرماه خبر داد و گفت: نتایج ارزیابی این تشکل‌ها تا پایان سال در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

سجاد سالک در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح آخرین روند ارزیابی سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان با بیان اینکه رتبه بندی سمن‌های جوانان کشور در دو استان سمنان و قزوین به پایان رسیده است، اظهارکرد: نتایج مقدماتی این رتبه‌بندی در حال حاضر در اختیار معاونت جوانان قرار گرفته است. این طرح تجربه خوبی بود چراکه همه سمن‌های جوانان در جریان موضوع قرار گرفتند و اگر تصمیم گرفتند در طرح ارزیابی و پایش شرکت نکنند نیز با اختیار خودشان بود.

وجود ۳۰۰۰ کلاس درس ۴۱ نفره به بالا در کشور

رضوان حکیم زاده، معاون وزارت آموزش و پرورش درباره تراکم جمعیت دانش‌آموزی در دوره ابتدایی اظهار کرد: تراکم کلاسی نباید بالای ۲۶ نفر در دوره ابتدایی باشد. این در حالی است که حدود ۶۲ درصد کلاس ها تراکم بالای ۲۶ نفر دارند و ۳۰۲۲ کلاس درس نیز بالای ۴۱ نفر هستند.

تحصیل ۱۲۳ هزار تبعه غیرمجاز در مدارس ایران

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی پذیرفته است که کلیه فرزندان اتباع بتوانند به مدرسه بروند، گفت: اکنون ۱۲۳ هزار دانش آموز غیرقانونی غیرمجاز وارد مدارس شدند که با مجوز خاص وزارت کشور می‌توانند تحصیل کنند.

به گزارش ایسنا، غلامرضا کریمی، با اشاره به چالش‌های تحقق عدالت آموزشی و وضعیت تحصیل اتباع در ایران اظهار کرد: ۴۷۳ هزار دانش آموز اتباع خارجی و پناهنده داریم که حدود ۴۴۳ هزار نفر اهل افغانستان هستند. این تعداد دانش آموز در ۲۸ هزار مدرسه تحصیل می‌کنند.

شناسایی و اخطار به تاکسی‌های رها در پایتخت
هم اکنون بخوانید

گزارشی از ساخت ویلای آسانسوردار در ارتفاعات کلاردشت

«کوه‌خواری در کلاردشت»، «ساخت ویلای لاکچری روی کوه‌های کلاردشت» و «ویلای آسانسوردار کلاردشت» تیترهای پر سر و صدایی بودند که در هفته‌های گذشته فضای مجازی را پر کردند و همراه با عکسی از سر در یک ویلای آسانسوردار در دل کوه‌های کلاردشت دست به دست می‌شدند. ساخت و ساز ویلا و خانه‌های لاکچری در ارتفاعات مختلف کشور موضوع جدیدی نیست از کلاردشت گرفته تا حیران و …، اما آنچه این ویلا را با سایرین متمایز کرده، ساخت آسانسور در دل کوه و ارتفاعات کلاردشت بود که روی دیگر این اتفاق است و بی‌شک زنگ خطر جدیدی برای محیط زیست کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، اگر از مرزن‌آباد به سمت کلاردشت حرکت کنید، زمین‌های کشاورزی فراوانی را می‌بینید که حالا تغییر کاربری پیدا کرده و تبدیل به ویلا شده‌اند. در این مسیر نیم ساعته شروع به شمارش ویلاها می‌کنم؛ یک، دو، سه، چهار و…. ۱۱۰ . بعد از ۲۰ دقیقه و نزدیک شدن به کلاردشت تعداد ویلاها آنقدر زیاد شده که شمارشش از دستم خارج می‌شود. علاوه بر ویلاهای ساخته شده یا نیمه ساخته، مسیر پر است از املاکی. املاکی‌هایی که یا آماده‌اند ویلا بسازند یا ویلاهای مشرف به رودخانه و جنگل را اجاره دهند.

سواری دیزلی؛ عقبگرد محیط زیستی

به دنبال درخواست ایران خودرو دیزل برای اخذ مجوز تولید «سواری دیزلی»، استاد دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد که تولید سواری دیزلی عقبگرد در حوزه محیط زیست است.

سرقت‌های میلیونی مامور قلابی امداد خودرو از پیرمردها

مردی که در پوشش امداد خودرو اقدام به سرقت از افراد سالخورده کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ محمد احمدی – رئیس کلانتری عباس‌آباد در حاشیه اجرای طرح دستگیری این متهم به ایسنا گفت: از حدود سه ماه پیش گزارش‌های متعددی به کلانتری عباس آباد ارجاع شده بود که در پی آن فردی که خود را کارمند امداد خودرو معرفی کرده بود، اقدام به سرقت و زورگیری از شهروندان می‌کرد.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی ایسنا، در روز شنبه ۲ شهریورماه به شرح زیر است:

گرفتگی عضلات پا نشانه بیماری کبدی

کمبود پزشک نداریم / اخطار درباره افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی

هجمه‌های هدف‌دار علیه پزشکان / اخطار وزیر بهداشت به مجلس

گزارشی از ساخت ویلای آسانسوردار در ارتفاعات کلاردشت

آخرین روند وصول ۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق شده شستا

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا