از ورود پلیس به ماجرای «سگ کشی» تا تولید «شیشه‌»ای ارزان در افغانستان

اداره اخبار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) امروز (۳۰مرداد) ۵۰ مصاحبه و گزارش را تا این لحظه روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده و با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

یک طرفه شدن خیابان ولیعصر و شریعتی/ ایجاد مونوریل در ولنجک

حمید موسوی-شهردار منطقه یک از بررسی یک طرفه شدن خیابان ولیعصر(عج)، شریعتی و استفاده از مونوریل برای حل ترافیک توچال خبرداد و گفت:مشاوران در حال بررسی و شبیه سازی یک طرفه کردن خیابان ولیعصر از پارک وی به سمت شمال، خیابان شهرداری از تجریش به قدس و خیابان شریعتی از میدان قدس تا پل صدر هستند تا بتوانیم رینگ ترافیکی جدیدی را طراحی کنیم تا شاهد کاهش ترافیک در این معابر باشیم.

جزییات حذف ۱۰ درصد اضافه بیمه شخص ثالث تاکسی‌ها

مرتضی ضامنی-مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ازحذف ۱۰ درصد مازاد بیمه شخص ثالث تاکسی ها در مصوبه هیات دولت خبر داد و گفت: معاون اول رئیس جمهور این مصوبه را که در ردیف (۱) جدول ذیل ماده (۴) آئین نامه تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث، عبارت « تاکسی و» حذف می‌شود را ابلاغ کردند. همچنین با این مصوبه از این پس هزینه پرداختی رانندگان تاکسی بابت بیمه شخص ثالث، ۱۰ درصد کمتر از گذشته خواهد بود.

جزییات و نحوه تحویل داروهای بیماران خاص در درب منزل‌شان

دکتر مهدی شادنوش-رییس مرکز پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت جزییات اقدام دو مرحله‌ای وزارت بهداشت برای تسهیل ارائه داروهای بیماران خاص را تشریح کرد و گفت:در حال حاضر در مرحله صدور حواله الکترنیکی برای داروهای پیوند و داروهای بیماران خاص هستیم که در تهران به طور کامل برای داروهای پیوند اجرایی شده و در زمینه برخی بیماری‌های خاص مانند ام اس و سرطان نیز در حال تکمیل است.

نظارت بر آمبولانس‌های خصوصی افزایش می‌یابد

حسن نوری-معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور از افزایش نظارت‌ها بر آمبولانس‌های خصوصی خبر داد ودرباره افزایش نظارت بر آمبولانس‌های خصوصی اظهار کرد: نظارت‌ بر آمبولانس‌های خصوصی که گفته شده بعضی هنرپیشه‌ها و معلمان کنکور برای فرار از ترافیک پایتخت از آن‌ها استفاده می‌کنند، تشدید می‌شود. قطعا در تمام حوزه‌ها تخلفاتی انجام می‌شود بنابر این در این زمینه تمهیداتی را برای جلوگیری از تخلفات احتمالی آمبولانس‌های خصوصی اندیشیده‌ایم.

کتاب، خون جاری در رگ‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است
هم اکنون بخوانید

اورژانس اجتماعی چگونه به مشکلات تماس گیرندگان رسیدگی می‌کند؟

 مهشید موقر -معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ضمن تشریح نحوه رسیدگی سازمان بهزیستی به تماس‌های برقرار شده با خط اورژانس اجتماعی از همه شهروندان خواست تا موارد مربوط به آسیب‌های اجتماعی به ویژه کودک آزاری را به خط اورژانس اجتماعی (۱۲۳) اطلاع دهند.

وی  با بیان این که طی سال گذشته بیش از ۷۸۳۰ تماس با خط اورژانس اجتماعی در تهران برقرار شده است گفت: در صورتی که برای حمایت از افراد تماس گیرنده نیاز به مداخله مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ وجود داشته باشد هماهنگی‌های لازم با مرکز صورت می‌گیرد.

هشدار؛ «شیشه‌»ای جدید با قیمت ارزان در راه است

سعید منتظرالمهدی -معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۱۰ سال مبارزه بی‌امان و برخورد با آشپزخانه‌های تولید شیشه توسط پلیس باعث شده مقام استفاده شیشه از رتبه دوم پایین آید و امروز در رده سوم و چهارم نشسته است.

وی در ادامه گفت: دکتر صرامی (یکی از مسئولان ستاد) چندی پیش اظهار کردند که شیشه جدیدی در راه است و در افغانستان شیشه جدیدی با قیمتی پایین تر از قیمت قبل تولید می‌شود و این در آینده برای ما زنگ خطری است لذا باید تلاش کنیم که ذائقه ها به سمت شیشه نروند.

راهکارهای افزایش هوش عاطفی

 بسیاری ممکن است دلیل اهمیت هوش عاطفی میان افراد در یک محیط کاری و تفاوتی که میان‌ آنان ایجاد می‌کند را ندانند.شرکت‌های بزرگ به اثبات رسانده‌اند که کارمندانی با هوش عاطفی بالا به‌طور مستقیم بر نتیجه نهایی کار تاثیر می‌گذارند و باعث افزایش عمده‌ای در کل فروش و بهره‌وری شرکت‌ها می‌شوند.

آمار ترک تحصیل‌ کردگان کشور چقدر است؟

علیرضا کمرئی-معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کسانی در متوسطه دوم نمی‌توانند به هر دلیلی تحصیل خود را ادامه دهند، به خیل تارکین تحصیل می‌پیوندند و همین‌ افراد نرخ پوشش تحصیلی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند، گفت: در مقطع متوسطه اول ۳.۹ درصد دختران و ۴.۵۵ درصد پسران ترک تحصیل می‌کنند.

هر کسی که وارد دانشگاه می‌شود، باید شئونات پوشش را رعایت کند
هم اکنون بخوانید

تهرانی‌ها چند روز هوای سالم و ناسالم در مرداد تنفس کردند؟

پایتخت‌نشینان در مرداد ماه امسال پنج روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس تنفس کردند که علت آن در تمام این روزها افزایش غلظت آلاینده ازن بود. هوای پایتخت طی مرداد ماه امسال ۲۶ روز در شرایط سالم و ۵ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس به دلیل افزایش غلظت آلاینده ازن قرار داشت همچنین در یک روز از این ماه غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ نیز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود اما به دلیل آنکه آلاینده ازن غلظت به مراتب بیشتری نسبت به ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون داشت به عنوان AQI (آلاینده شاخص) در آن روز اعلام شد.

ورود پلیس به ماجرای سگ کشی/برخورد با هر گونه حیوان آزاری

سردار حسین رحیمی-رئیس پلیس پایتخت از برخورد پلیس با هر گونه حیوان آزاری و ایجاد مزاحمت برای حیوانات خبر داد و در عین حال خبر داد: فردی که اقدام به انتشار تصاویر سگ‌کشی و جریحه دار کردن افکار عمومی کرده بود به زودی دستگیر می‌شود.

پهپادها به آتش‌نشانی تهران رسیدند

مهدی داوری-مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ورود پهپادها به این سازمان خبر داد و گفت:با توجه به نیاز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در نظر گرفتیم که تا از فناوری‌های روز در سازمان استفاده کنیم، یکی از فناوری‌هایی که قصد داریم به سازمان اضافه کنیم استفاده از پهپادها است.

 به گزارش ایسنا، پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:

تک تیرانداز، گروگانگیرِ برزیلی را از پا درآورد

ورود پلیس به ماجرای سگ کشی/برخورد با هر گونه حیوان آزاری

پهپادها به آتش‌نشانی تهران رسیدند

راهکارهای افزایش هوش عاطفی

حناچی: نگاه جنسیتی به استفاده از دوچرخه نداریم

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا