تلاش برای جلوگیری از موقوفه‌خواری در لواسان

به گزارش ایسنا، مجتبی فائق، مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت روح الجنان، در این مراسم توضیح داد: این دوره با همکاری مشترک با اداره اوقاف و امور خیریه لواسانات و رودبار قصران از ابتدای تابستان ۹۸ با کلاس‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی، کامپیوتر، نقاشی، اوریگامی و چرم‌دوزی، آیین همسرداری و مشاوره خانواده، قرائت، حفظ و تدبر در قرآن کریم، آشنایی با نهج البلاغه، تربیت مربی فلسفه و کودک با اعطای مدرک بنیاد حکمت صدرا برگزار شد.

فائق با اشاره به ویژگی‌های این دوره بیان کرد: در این دوره طرحی با عنوان بوستان قرآن ویژه کودکان ۴ تا ۷ سال برگزار شد که مفاهیم قرآنی، آموزه های روایی و مهارتهای پرورش خلاقیت از ارکان آن بود.

این مقام مسئول با بیان این‌که مردم شهر لواسان استقبال چشمگیری از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های این دوره داشتند، اضافه کرد: روش‌های غیرمستقیم و جذاب در طرح مباحث قرآن کریم و برگزاری دوره آشنایی با نهج البلاغه ویژه نوجوانان توسط اساتید مجرب از دیگر ویژگی‌های این دوره بود که تاکنون در منطقه مسبوق به سابقه نبوده است.

موقوفه‌خواری در لواسان فراوان است

امیرحسین ولی‌زاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لواسانات و رودبار قصران، نیز در این آئین اظهار کرد: به دلیل افزایش قیمت زمین در لواسان، شاهد موقوفه‌خواری بسیاری در منطقه هستیم اما تلاش‌مان برای کشف موقوفات ادامه دارد.

به گفته‌ی این مقام مسئول در یک ماه آینده، ۱۰۰ مورد موقوفه را از دست موقوفه خواران خارج می‌کنیم، نسبت به اهمیت ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: با وجود تمام موقوفه‌خواری‌ها، اخیراً شاهد وقف‌های جدیدی برای نیات آموزشی، اجتماعی و درمانی هستیم که ارزش ریالی آنها میلیاردها تومان است.

ولی‌زاده تاکید کرد: در مسابقات قرآنی که در دو بخش لواسانات و رودبار قصران برگزار شد از بین ۵۰۰ شرکت کننده، پنج نفر در سطح استانی موفق به کسب مقام شدند که در دو بخش لواسانات و رودبار قصران شهرستان شمیرانات ۲۸ امامزاده واجب التعظیم وجود دارد.

تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری بین‌المللی، اجرای سرود توسط گروه بین‌المللی منتظران ظهور و تقدیر از دست‌اندرکاران این دوره از دیگر اعتماد نو به نقل از برنامه‌های این اختتامیه بود.

انتهای پیام

پخش نمایش‌های کوتاه فانتزی برای اصلاح عادات غلط زندگی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 5 =

دکمه بازگشت به بالا