از آمبولانس‌ آژانس‌های خصوصی برخی معلمان تا پزشکان معاف از مالیات

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی امروز (۲۶ مرداد ماه) تا این لحظه ۴۵ خبر، مصاحبه و گزارش روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است. با کلیک روی تیتر اخبار متن کامل آن‌ها در سایت قابل مشاهده است:

ناگفته‌هایی از پیاده‌راه ۱۷شهریور پس از ۷ سال

چندین سال از تصمیم مدیریت شهری اسبق از تبدیل بخشی از خیابان اصلی ۱۷شهریور به پیاده‌راه می‌گذرد؛ تصمیمی که شبانه اجرایی شد و علاوه بر مردم، اعضای شورای شهر سوم را نیز شوکه کرد. اجرای شبانه تبدیل یک خیابان محوری به یک پیاده‌راه، داد اعضای شورا را نیز درآورد اما اعتراضات راه به جایی نبرد و این موضوع به شورای چهارم به ارث رسید.

از همان ابتدای شروع به کار شورای شهر چهارم، موضوع پیاده راه جنجالی بود، تقریبا هر سه شنبه در حاشیه جلسه شورا اهالی و کسبه این محور روبروی ساختمان بهشت، تجمع کرده و خواهان رسیدگی مدیریت شهری بودند.

معافیت‌های مالیاتی در چه مواردی شامل پزشکان می‌شود؟

معاون نظارت و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی نحوه تعیین مالیات و وضعیت معافیت‌های مالیاتی جامعه پزشکی را تشریح کرد.

دکتر محمد جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت مالیات‌های پزشکیِ سال ۱۳۹۷، گفت: افراد حقیقی که تا پایان خرداد ماه اظهارنامه‌هایشان را اعلام کردند و افراد حقوقی هم تا پایان تیر ماه اظهارنامه‌هایشان را ارائه داده‌اند که جامعه پزشکی را هم شامل می‌شود.

علل افزایش یا کاهش شیوع “طب دفاعی” میان پزشکان

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به علل افزایش یا کاهش شیوع طب دفاعی در جامعه پزشکی، ‌گفت: انجام اقداماتی چون اجرای راهنماهای بالینی، برقرای نظام ارجاع و پزشکی خانواده در کاهش شیوع طب دفاعی بسیار موثر بوده است.

دکتر ایرج حریرچی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مفهوم طب دفاعی، گفت: طب دفاعی یا اقدامات مبتنی بر طب دفاعی، اقدامات تشخیصی یا درمانی هستند که یا برای بیمار لازم نیستند یا بهترین انتخاب تشخیصی یا درمانی برای بیمار محسوب نمی‌شوند، اما برای پیشگیری و برائت از شکایت احتمالی از ارائه‌کننده خدمت انجام می‌شوند.

افزایش فوتی‌ها و مصدومان حادثه آبادان
هم اکنون بخوانید

ماجرای تردد معلمان خصوصی با آمبولانس در پایتخت

یک استاد دانشگاه به آسیب‌ها و حواشی کلاس‌های آمادگی کنکور اشاره کرد و گفت: شاید شنیده باشید که عده‌ای از معلمین خصوصی با آمبولانس رفت و آمد می‌کنند. این معلم‌های کنکور به آمبولانس خصوصی پول می‌دهند که آنها را از خط ویژه از کلاس اول به کلاس بعدی برسانند که البته این پول در مقابل شهریه‌های هنگفتی که می‌گیرند چیزی نیست. اما آیا دانش آموزان معمولی توان استفاده از چنین معلمانی را دارند؟

چرایی افزایش مصرف «شیشه» در کشور

«شیشه»؛ نام دیگر مت‌آمفتامین؛ مخدری توهم‌زا که ۱۴ سال پیش به بازار مواد فروشان راه یافت و مصرف آن به دلیل ناآگاهی سیستم‌های قضائی، مقابله، درمان، پیشگیری و تمایل جوانان طی چند سال در کشور به اوج خود رسید. هرچند مصرف آن میان نوجوانان و جوانان شیوع بالایی دارد اما به گفته یک درمان‌گر اعتیاد، آماری رسمی از میزان مرگ و میر ناشی از آن در کشور وجود ندارد.

سعید صفاتیان- درمان‌گر اعتیاد و مدیرعامل موسسه دانش اعتیاد و روان‌شناسی ایرسا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۳ بحث‌ مخدر «شیشه» در کشور مطرح شد. مخدری که برای بسیاری از افراد ناشناخته بود اما در زمان ورود خود به کشور کیلویی ۱۸۰ میلیون تومان قیمت داشت و ابتدا در نقاط شرقی و غربی ایران ظهور کرد؛ در آن دوران که مدیرکل بخش درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر بودم این ماده را بررسی و برای ارزیابی دقیق‌تر به آزمایشگاه‌های نیروی انتظامی و وزارت بهداشت ارسال کردم، به این نتیجه رسیدیم که ماده اصلی این مخدر «مت‌آمفتامین» است.

چرایی مخالفت دانشگاه‌ها با تولید سواری دیزلی

به دنبال انتشار خبر مخالفت ۱۳ دانشگاه کشور با تولید سواری دیزلی، مجری کنسرسیوم پژوهشی دانشگاه‌های برتر کشور ضمن تایید این خبر گفت: با توجه به سهم بالای دیزل‌سوزها در تولید آلاینده ناکس لزومی ندارد که سازمان محیط زیست با تولید سواری‌های دیزلی موافقت کند.

توضیح درباره برگزاری کنگره زنان تاثیرگذار/هزینه این کنگره بین وزارتخانه‌های مختلف پخش بود
هم اکنون بخوانید

محسن ناصری در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: کنسرسیوم پژوهشی دانشگاه‌های برتر کشور تولید سواری دیزلی در ایران را بررسی و مخالفت خود را اعلام کرده است.

ساختمان‌سازی دومین منبع مهم آلودگی صوتی تهران

یک کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به راهکارهایی برای کاهش صوت منتشره از ساختمان‌سازی‌ها گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده از ۲۰۰ پروژه عمرانی و ساختمانی، میانگین تراز صوت در این پروژه‌ها بسته به نوع پروژه و تجهیزات و ماشین‌آلات مورد استفاده بین ۸۰ تا ۹۰ دسی‌بل بود و این در حالی است که حد مجاز صوت در مناطق مسکونی طی روز و شب به ترتیب ۵۵ و ۴۵ دسی‌بل است.

الهام کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در شهرهای بزرگ و پر جمعیتی مانند تهران ساختمان‌سازی دومین منبع مهم آلودگی صوتی است، اظهار کرد: در کشورهای مختلف دنیا از روش‌های نوینی برای کنترل این منبع آلودگی صوتی استفاده می‌شود اما متأسفانه در کشور ما قوانین مدونی برای کنترل آلودگی صوتی ناشی از فعالیت‌های ساختمانی تدوین نشده است.

آموزش اقدامات اورژانسی به تاکسیرانان

رئیس مرکز اورژانس تهران از ارائه برخی از آموزش‌های پیش‌بیمارستانی به تاکسی‌های تهران در آینده خبر داد.

دکتر پیمان صابریان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ارائه آموزش‌های اورژانسی به تاکسیران‌های تهران، اظهار کرد: با توجه به حجم سوانح و بلایا اورژانس پیش‌بیمارستانی نقش کلیدی را برای خدمت‌رسانی ایفا می‌کند، از این رو اگر آموزش‌های همگانی را گسترش دهیم که اکثریت جامعه با نحوه امدادرسانی پیش از رسیدن نیروهای اورژانس آشنا شوند، ، نتیجه مطلوبی در زمینه کاهش صدمات حوادث و بلایا ایجاد می‌شود.

پنج خبر پربازدید اداره اجتماعی طی امروز عبارتند از:

خواص درمانی آناناس

ناگفته‌هایی از پیاده‌راه ۱۷شهریور پس از ۷ سال

معافیت‌های مالیاتی در چه مواردی شامل پزشکان می‌شود؟

ماجرای تردد معلمان خصوصی با آمبولانس در پایتخت

چرایی مخالفت دانشگاه‌ها با تولید سواری دیزلی

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا