هیئت انتخابات تونس ۲۶ کاندیدای ریاست جمهوری را تایید کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، انیس الجربوعی، عضو هیئت عالی انتخابات تونس تاکید کرد: احتمال دارد کاندیداهایی که پرونده‌هایشان به دلیل نداشتن شرایط لازم برای کاندیداتوری رد شده بتوانند اعتراض خود را نسبت به این تصمیم تا پیش از پایان مهلت اعلام لیست نهایی کاندیداها در تاریخ ۳۱ اوت جاری به دستگاه قضایی تونس ارائه دهند.

طبق قوانین انتخاباتی تونس، کاندیداها باید از شرایطی برخوردار باشند که مهمترین آنها داشتن حکم تاییدیه از سوی ۱۰ هزار شهروند، یا ۴۰ شهردار، یا ۱۰ نماینده پارلمان، یک ضمانت مالی به ارزش ۱۰ هزار دینار تونس (معادل ۳.۵ هزار دلار) و نیز داشتن تابعیت تونسی است.

طبق گزارش این هیئت، تعداد نهایی درخواست‌های کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری تونس تا پایان مهلت کاندیداتوری به ۹۷ تن رسید.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در تونس به دلیل فوت باجی قائد السبسی رئیس جمهوری فقید این کشور در ماه گذشته میلادی در تاریخ ۱۵ سپتامبر آتی برگزار خواهد شد.

کمپین انتخاباتی کاندیداها از دوم تا ۱۳ سپتامبر خواهد بود و تاریخ ۱۴ سپتامبر نیز روز سکوت انتخاباتی خواهد بود.

این سومین انتخابات در تونس از زمان انقلاب سال ۲۰۱۱ خواهد بود که به پایان دولت زین العابدین بن علی رئیس جمهوری پیشین این کشور منجر شد و انتفاضه‌های بهار عربی را در کشورهای مختلف منطقه به دنبال داشت.

از مهمترین کاندیداهای پست ریاست جمهوری تونس در دوره فعلی یوسف الشاهد نخست وزیر فعلی، مهدی جمعه نخست وزیر پیشین ، عبدالفتاح مورو معاون رئیس جنبش النهضه و عبدالکریم الزبیدی، وزیر دفاع فعلی هستند.

همچنین از دیگر رقبای مهم این انتخابات می‌توان به المنصف المرزوقی، رئیس جمهوری سابق و نبیل القروی تاجر و مالک یک شبکه تلویزیونی خصوصی نام برد.

هانتر بایدن: ترامپ یک مرد رذل است
هم اکنون بخوانید

هیئت انتخابات تونس اعلام کرد: لیست اولیه کاندیداها شامل دو زن به نام‌های عبیر موسی، رئیس حزب آزادی قانون اساسی تونس و سلمی اللومی، رئیس حزب کار هستند که پیش از این به عنوان وزیر گردشگری و مدیر دفتر ریاست جمهوری فعالیت داشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یک =

دکمه بازگشت به بالا